وزیر راه و شهرسازی گفت: با روش‌هایی در پی حل مشکل افزایش قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن هستیم تا آورده متقاضیان کاهش پیدا کند.

به گزارش مرور نیوز، مهرداد بذرپاش در حاشیه افتتاح ۲۲۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید هشتگرد اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با روش‌های دیگری مشکل افزایش قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن را برطرف کنیم تا آورده مردم کاهش پیدا کند.

وی افزود: نرخ سود تسهیلات ٢٣ درصد بود که با تاکید رئیس جمهوری درحال کاهش سود وام‌ها هستیم و رئیس جمهوری هم این سود را بالا می داند. دو روز گذشته هم در شورای پول و اعتبار روشی برای کاهش نرخ سود تسهیلات مطرح کردیم و قرار شد کمیته مربوطه نظر خود را اعلام کند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نرخ بهره تسهیلات باید کاهش پیدا کند گفت: تصمیم قطعی دولت این است که قبل از پایان سال جاری موضوع سود به نتیجه برسد و در حال نهایی کردن روش آن هستیم.  

بذرپاش بیان کرد: در قیمت تمام شده برای متقاضیان در آورده اولیه سختی‌هایی ایجاد شده و برای متقاضیانی که تحت پوششی نهادهای حمایتی هستند روش هایی برای کاهش قیمت تمام شده در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه مترو هشتگرد به ظرفیت کامل خود نرسیده، گفت: شهرداری و استانداری در حال پیگیری برای رفع این مشکل هستند و ظرفیت مترو هشتگرد باید به سه برابر افزایش پیدا کند.