مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: از ۵۰۰ دستگاه ناوگان جدید ریلی بهره‌برداری شده است و با ورود تجمعی ۱۶۶۰ دستگاه ناوگان در سال جاری و رشد ۴۳ درصدی نسبت به سال گذشته، رکورد جدیدی به جا گذاشتیم.

به گزارش مرور نیوز، سید میعاد صالحی در مراسم بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی گفت: در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۱ با تولید داخلی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همکاری ۱۲ شرکت تولیدکننده و ۱۷ شرکت سرمایه‌گذار، ۵۰۰ دستگاه ناوگان شامل لکوموتیو و واگن باری نو و بازسازی‌شده بهره‌برداری شد که با ورود تجمعی ۱۶۶۰ دستگاه و رشد ۴۳ درصدی نسبت به سال گذشته، رکوردی به جا گذاشت.

وی ادامه داد: همچنین رکورد جایه‌جایی مسافر مربوط به سال ۱۳۸۹ با ۲۸ میلیون و ۸۱۰ هزار مسافر بود اما امسال علی‌رغم بدهی‌های سنگین از دولت قبل که حداقل ۵۰۰۰ میلیارد تومان وجود داشت، امروز توانستیم با عبور از رکورد ۲۹ میلیون نفر مسافر رکورد جدیدی برای تاریخ ۱۰۰ ساله حمل و نقل مسافری ثبت کردیم که افتخاری برای دولت سیزدهم است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: ما در سال جاری شاهد افزایش ۴۰ درصدی جابه‌جایی مسافر  نسبت به سال ۱۴۰۲ بودیم و در عین حال ۲۰ درصد کاهش تاخیر را مشاهده کردیم. با وجود این، ما برای رفاه حال مردم کار زیادی نکردیم؛ برای ایام نوروز هم با وجود افزایش ۱۰ درصدی به ازای هر صندلی چندین برابر تقاضا وجود داشت.