فیروز قاسم زاده گفت: از آنجایی که سامانه های بارشی در طول دو هفته اول فروردین در سطح کشور فعال شده در برخی مناطق کشور بارش رگباری و بروز سیل به همراه خواهد داشت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری موج ، سخنگوی صنعت آب با اشاره به اینکه طبق داده های مراجع ملی و بین المللی سامانه‌ های بارشی در طول دو هفته اول فروردین در سطح کشور فعال است، گفت: از این رو پیش بینی های هواشناسی حکایت از این دارد که سامانه های بارشی در برخی مناطق کشور بصورت رگباری خواهد بود.

فیروز قاسم زاده با بیان اینکه بارش های شدید در هفته های نخست فروردین احتمال سیل و طغیان رودخانه ها را زیاد می کند، لذا مسافران نوروزی باید از اتراق در چادر و فضای باز خودداری کنند.

او با تاکید بر اینکه مردم به هشدارها و توصیه های ایمنی توجه کنند، تصریح کرد: در شرایط وقوع بارش مسافران و گردشگران نوروزی باید از رفتن به مناطق پست خودداری کنند و حتی به مناطق ایمن نقل مکان کنند تا از این طریق مانع بروز خطرات جانی شوند.

قاسم زاده تصریح کرد: در تعطیلات نوروز به دلیل فعال بودن سامانه بارشی مسافران از اتراق در مناطق پست و کم ارتفاع و در مسیل ها باید جدا خودداری کنند.