گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای سواری تولیدی در آذر ماه امسال منتشر شد.

به گزارش مرور نیوز، بر این اساس در گروه سواری‌های با سطح قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون تومان، تمام خودروها در پایین‌ترین سطح کیفی قرار داشته و فقط یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. خودروهای تیبا، سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۱۱ در این گروه قرار دارند.

اما در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، خودروی ساندرو توانسته چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کند. در این گروه قیمتی خودروهای تندر ۹۰ اتوماتیک، پارس تندر، تندر ۹۰ ایران خودرو، تندر ۹۰ پارس خودرو، رانا، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار و پژو ۲۰۶ نیز سه ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.  

دو خودروی نیو ام‌وی‌ام ۳۱۵ و دنا نیز دو ستاره و خودروهای پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند، ام‌وی‌ام S ۱۱۰ و تیبا هاچ‌بک نیز در پایین‌ترین سطح کیفی قرار داشته و تنها یک ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

اما در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، سه خودروی برلیانس H۳۳۰، جک J۵ و آریو دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. باقی خودروهای قرار گرفته در این گروه شامل ام‌وی‌ام ۵۵۰ و لیفان ایکس ۶۰ نیز در پایین‌ترین سطح کیفی قرار داشته و تنها یک ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز، دو خودروی سراتو و تیگو ۵ دارای سه ستاره کیفی هستند. دو خودروی آسا و جک S۵ نیز دو ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

اما در گروه خودروهای با سطح قیمتی بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان، خودروی نیو مزدا ۳ معادل چهار ستاره کیفی و سوزوکی گراند ویتارا نیز سه ستاره کیفی را کسب کرده است.