رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران از توانایی کشورمان برای تسلط بر بازارهای صادراتی فن‌آوری اطلاعات در عراق و افغانستان و آسیای مرکزی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، غلامحسین شافعی، در جلسه صبحانه کاری با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران می‌تواند در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، به بازار صادراتی کشورهای عراق، افغانستان و بعضی کشورهای آسیای مرکزی تسلط پیدا کرده و حرف قابل توجهی برای گفتن در این بازارها داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، افزود: مقام معظم رهبری در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید فراوانی دارند. این در حالی است که در کشور ما این حوزه تا حدی جوان است.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشور در این زمینه بالا است و ظرفیت‌های پیش روی کشور هم مخصوصا با توجه به جغرافیای ایران و نیاز کشورهای منطقه ارتقا یافته است، بر این اساس امید می رود که با توجه جدی وزارت ارتباطات، از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در داخل و خارج از کشور استفاده بیشتری شود.

به گفته شافعی، نقطه شروع می تواند همکاری بین بخش خصوصی و دولتی باشد گفت: ظرفیت های اتاق بازرگانی ایران در این زمینه قابل توجه است.