یدالله صادقی با اشاره به اینکه ۴۰ نشان تجاری برند در زمینه خودرو در کشور داریم که اینها از کشورهای اصلی نمایندگی گرفته‌اند گفت:با محدودیت در واردات خودرو، تأثیری در قیمت این کالا ایجادنمیشود .

به گزارش خبرنگار اقتصادی مرور نیوز، سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه دولت دستورالعملی را در خصوص ساماندهی بازار ارز صادر کرده است گفت:  در خصوص عدم صدور مجوز برای واردکنندگان خودرو که فاقد نمایندگی رسمی از شرکت مادر هستند دولت، وزارت صنعت را مکلف کرده است که کالاهای سرمایه‌ای و بادوام از جمله خودرو و لوازم خانگی سیستم خدمات پس از فروش و نمایندگی داشته باشند.

به گفته یدالله صادقی این طرح  شامل ماده ۴ قانون حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است که تمامی عرضه‌کنندگان کالاهای سرمایه‌ای از جمله خودرو و لوازم خانگی، مستلزم هستند تا خدمات پس از فروش داشته باشند.

وی توضیح داد: اشخاصی که نمایندگی کالاهای سرمایه‌ای می‌گیرند، باید در این سامانه کالا را به ثبت برسانند تا ما خدمات پس از فروش آن ها را کنترل کنیم. همچنین واردکنندگان صاحب نمایندگی باید، مدل‌ها و کالاهایی را که به کشور بیاورند که نمایندگی آنها را در کشور داشته باشیم و اگر نمی‌توانند خدمات پس از فروش را تأمین کنند، با پرداخت مبلغی،  نمایندگی‌ها این کار برای آنها انجام دهند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه واردات خودرو گفت: پیش بینی نمی کنیم با محدودیت در واردات خودرو، تأثیری در قیمت این کالا ایجاد شود همچنین افزایش رقابت بین برندهای موجود برای کنترل قیمت و ارتقای خدمات پس از فروش، مناسب است.

صادقی تاکید کرد: تغییراتی که در نرخ ارز و یا سایر موارد مرتبط با نرخ خودرو شده، ممکن است در بازار تأثیر بگذارد؛ اما دستور وزارت صنعت بر توقف واردات از سوی اشخاص بدون مجوز نمایندگی، تأثیری در بازار ندارد.

به گفته این مسئول بیش از ۴۰ نشان تجاری برند در زمینه خودرو داریم که اینها از کشورهای اصلی نمایندگی گرفته‌اند و در حال حاضر برندهای بسیار معتبری از کشورهای اروپایی و آسیایی در کشور نمایندگی دارند.