اسامی بزرگترین شرکتهای بورسی و فرابورسی از نظر تعداد سهامدار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اعلام شد.

به گزارش مرور نیوز، اسامی بزرگترین شرکتهای بورسی و فرابورسی از نظر تعداد سهامدار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اعلام شد که بر این اساس سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران با 241 هزار و 114 سهامدار در پایان آذر ماه امسال در صدر بزرگترین شرکت بورسی از نظر تعداد سهامدار ایستاد.

همچنین در این رتبه بندی شرکتهای ایران خودرو نیز با 150 هزار و 813 سهامدار و توسعه معادن روی ایران با 125 هزار و 566 سهامدار در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

افزون بر این، شرکتهای سرمایه گذاری نور کوثر ایرانیان، سرمایه گذاری صنعت نفت،سایپا، بانک انصار، توسعه صنایع بهشهر، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و سیمان فارس و خوزستان در مکانهای سوم تا دهم بزرگترین شرکتهای بورسی از نظر تعداد سهامدار هستند.

بر اساس این گزارش، موسسه اعتباری کوثر مرکزی با 484 هزار و 359 سهامدار در صدر بزرگترین شرکتهای فرابورسی از نظر تعداد سهامدار قرار دارد و بانک سرمایه با 302هزار و 595 سهامدار و بانک دی با 181 هزار و 058 سهامدار در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین بانک مهر اقتصاد، بانک قوامین، سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه گذاری کشاورزی ایران، بانک حکمت ایرانیان، صنایع پتروشیمی زنجان، پتروشیمی گلستان نیز در مکانهای سوم تا دهم فهرست برترین شرکتهای فرابورسی از لحاظ تعداد سهامدار ایستادند.