رئیس مرکز ارتباطات واطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، دو خبر ممنوع ‌الخروج بودن ایرباس A321 جدید هواپیمایی ایران ایر و ممنوعیت جابجایی افراد منتسب به نهادهای مشمول تحریم با این هواپیما را تکذیب کرد.

به گزارش مرور نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «سیدقاسم بی نیاز» با بیان اینکه متاسفانه اخبار کذب درباره هواپیمای جدید هما در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود، گفت: متأسفانه جریانی سعی در تخریب خرید این هواپیما به‌عنوان یک دستاورد پسابرجامی دارد.

وی همچنین خبر ممنوع ‌الخروج بودن ایرباس 321 جدید هواپیمایی ایران ایر را به ‌طور کامل کذب دانست و یادآور شد: بکارگیری این هواپیما در مسیرهای داخلی تصمیم ایران ایر است و اصلاً چنین مسائلی در قرارداد خرید هواپیما نیامده و ایران ایر به هر صورت که صلاح بداند می‌تواند از هواپیما استفاده کند. فقط به دلیل تصمیم‌های بخش‌های بازرگانی ایران ایر این هواپیما فعلا در مسیرهای داخلی پرواز می‌کند.

بی نیاز افزود: وزارت راه و شهرسازی از مدت ها پیش درباره نوسازی و ارتقای ایمنی تمامی ناوگان چهارحوزه حمل و نقل برنامه ریزی کرده است و به زودی شاهد رونمایی از برنامه‌های این وزارتخانه در این حوزه خواهیم بود.

ایرباس جدید هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نخستین پرواز داخلی به همراه خانواده شهدا و ایثارگران راس ساعت 9 و 50 دقیقه صبح روز سه شنبه 28 دی ماه (فردا) عازم مشهد مقدس می شود.

«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه گذشته در زمان ورود هواپیمای جدید ایرباس به ناوگان هوایی کشور گفته بود، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، هواپیمای ایرباس A321 خریداری شده در نخستین پرواز، خانواده شهدا و ایثارگران را به زیارت امام رضا (ع) خواهد برد.