مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی منطقه 2 کشور گفت که مطالبات گندمکاران مازندرانی هفته آینده به حسابشان واریز می شود.

به گزارش مرورنیوز،سید محمد جعفری  میزان مطالبات گندمکاران این استان را در سال زراعی گذشته حدود 70 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی گفت که در سال زراعی گذشته (95-94) حدود 115 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان گندمکار این خطه شمال کشور خریداری شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی منطقه 2 کشور اظهار داشت : تاکنون افزون بر 14 هزار میلیارد ریال از پول گندم به گندمکاران مازندرانی پرداخت شده است.

جعفری افزود : در صورت واریز بقیه مطالبات گندمکاران این استان به حساب شرکت غله و بازرگانی دولتی منطقه 2 ، تلاش می شود تا این مطالبات فردا به حساب کشاورزان واریز شود.

در سال زراعی گذشته ( 95-94) افزون بر 66 هزار هکتار از مزارع کشاورزی مازندران زیر کشت گندم آبی ودیم قرار گرفت که پیش بینی شد حدود 180 هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود.

مازندران حدود 470 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که سالانه حدود 6 میلیون تن محصولات کشاورزی از این اراضی کشاورزی و باغی برداشت می شود که نیمی از این محصولات را برنج و مرکبات تشکیل می دهد.

شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور شامل استان های سمنان، مازندران و گلستان است.