ذخایر آبی سدهای کشور نسبت به سال گذشته 7 میلیارد متر مکعب کاهش داشته است.

به گزارش مرور نیوز، علی اصغر قانع، معاون توسعه و برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی و توسعه آب با حضور در برنامه روی خط خبر شبکه خبر گفت: امسال نسبت به سال گذشته7 میلیارد متر مکعب میزان ذخیره آب در سد ها نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

او گفت: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور در ماه های بهمن و اسفند بارش هایی در حد معمولی داریم که امیدواریم نسبتهای ذخیره سد ها را تغییردهد که حتی دراین صورت بازهم با کمبود آب مواجه هستیم.

معاون برنامه‌ ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با تمهیدات اتخاذ شده در دولت برای سال آینده اعتبار 1100 میلیارد تومان به طرح‌های آبرسانی روستایی اختصاص داده شده است.

علی اصغر قانع گفت: سال جاری با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، آب شرب بیش از 1600 روستا با جمعیت بالغ بر 850 هزار نفر تأمین شده است.
او در ادامه گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به سه هزار روستا جمعیت با بالغ بر دو میلیون و 500 هزار نفر آبرسانی شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: باتوجه به اینکه میزان بارندگی‌ها در سال جاری پایین بوده است تمهیداتی برای شهرهایی که با تنش آبی مواجه هستند در نظر گرفته شده است تا مشکلات کمتری داشته باشند.
قانع خاطرنشان کرد: بر اساس تمهیدات صورت گرفته در سال گذشته، از 500 شهری که درگیر تنش آبی بودند به 300 شهر کاهش یافته و تلاش می‌کنیم در تابستان امسال این تعداد شهر کمتر شود.

قانع گفت: در استان های شرقی مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان چندین سال است که خشکسالی اقلیم قالب در این مناطق شده است که این امر موجب کاهش آبهای زیرسطحی شده است.