تحریم 10 شرکت از جمله شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت یک سال پس از اجرای برجام با اصلاح مصوبات شورای اتحادیه اروپا و رای دادگاه اروپا لغو شد.

به گزارش مرور نیوز، شرکتهای "نکا نوین" ، "وست سان ترید" ، "شرکت گاز مایع ایران" ، "بیمه معلم" و دو شرکت وابسته به پتروپارس از جمله شرکت هایی هستند که اعلام شد نامشان در پی رای دادگاه اروپا از فهرست تحریم های اتحادیه اروپا حذف  شده است.

همچنین اعلام شد یک ایرانی نیز که نامش در فهرست تحریم ها قرار داشت از این فهرست خارج شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن با اشاره به اهمیت شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت اعلام کرد: در سالروز اجرای برجام شورای اتحادیه اروپا با اصلاح مصوبات قبلی خود تحریم این شرکت (اوپیک) واقع در لندن را لغو کرد.

شرکتهای  "سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت"، "نکا نوین" و "وست سان ترید" که  حدود شش سال پیش تحریم  و اموالشان مسدود شده بود ازمحدودیت های تحریم خارج شده اند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت (اوپیک) را یکی از زیر مجموعه‌های مهم صنعت نفت به ویژه در تامین مالی و سرمایه گذاری طرحهای بزرگ نفتی معرفی کرد و افزود: با لغو تحریم، ظرفیت ها وتوانمندی های گسترده این شرکت می تواند برای ارتقای صنعت نفت کشور استفاده شود.

بنا بر اخبار موجود صندوق بازنشستگی وزارت نفت سالها پیش ، از محل وجوه کارمندان و بازنشستگان صنعت نفت کشور، ساختمان شرکت ملی نفت ایران را در 7 طبقه به مساحت بیش از 10 هزار متر مربع در خیابان ویکتوریا واقع در قلب لندن و یکی از مناطق مهم و تجاری پایتخت انگلیس خریداری کرد که تاکنون به علت تحریم چند ساله غیر قابل استفاده بهینه شده بود.