معاون وزیر نفت گفت: تلاش ما این است که گاز را جایگزین سوختهای مایع کنیم و در این راستا 17 هزار اتوبوس گازسوز جایگزین اتوبوس‌های فرسوده می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، علی وکیلی در حاشیه تحویل خودروهای پروژه نوسازی ناوگان فرسوده حمل ونقل کالا که ظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در گروه صنعتی ماموت برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت‌های گروه صنعتی ماموت و اقدامات انجام شده توسط این شرکت جای افتخار دارد.

وی افزود: وزارت نفت وظیفه خود می‌داند که تمام تلاش خود را برای صرفه‌جویی سوخت در کشور به کار گیرد.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: تلاش ما این است که گاز را جایگزین سوختهای مایع کنیم و در این راستا 17 هزار اتوبوس گازسوز جایگزین اتوبوس‌های فرسوده می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های‌ تولیدکننده خودرو باید به سمت تولید خودرو با رویکرد کاهش مصرف سوخت و آلایندگی کمتر حرکت کنند، ادامه داد: از شرکت ماموت نیز درخواست می‌کنیم که خودروهای گازسوز تولید کند.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه آلودگی کلانشهرها از جمله کرج می‌تواند با توجه به حمل ونقل عمومی و تقویت ناوگان درون شهری کاهش یابد، افزود: اگر تاکسی گازسوز جایگزین تاکسی معمولی بنزین‌سوز شود تا یک سوم قیمت خودروی گازسوز با سقف 4 هزار دلار به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها نیز باید برای توسعه حمل ونقل عمومی قدم بردارند، عنوان کرد: آماده هر نوع همکاری در زمینه توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی هستیم.