رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد با اشاره به نظارت شرعی و بهداشتی کارشناسان این اداره بر کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان، در این باره از تایید سلامت بهداشتی و شرعی بیش از 5.5 میلیون قطعه طیور از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا صادقپور اظهار کرد: از آنجا که هدف اصلی دامپزشکی تامین سلامت افراد جامعه به وسیله‌ فراهم آوردن غذای سالم از طریق کنترل و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از ابتدای تولید تا زمان مصرف است، کشتارگاه‌ها نیز به عنوان بخشی از زنجیره تولید فراورده‌های خام دامی تحت نظارت دائم کارشناسان دامپزشکی هستند.

وی نظارت بر روند کشتار را شامل دو بخش بهداشتی و شرعی دانست و ادامه داد: مسئولین فنی بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی به عنوان نمایندگان دامپزشکی به صورت دایم بر کلیه مراحل ذبح و سلامت لاشه‌ها و کیفیت استحصال گوشت مرغ نظارت می‌کنند.

این مسوول افزود: علاوه بر آن کارشناسان بخش دولتی دامپزشکی با حضور دوره‌ای در کشتارگاه‌های طیور نقش مهمی در تضمین کیفیت و سلامت گوشت مصرفی شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک و وارد شدن مواد غذایی آلوده به چرخه مصرف خانواده‌ها بر عهده دارند.

وی در ادامه اعلام کرد: در راستای اجرای نظارت بر کشتارگاه‌های طیور در 10 ماهه نخست سال جاری تعداد بیش از پنج میلیون و 500 هزار قطعه طیور، ضمن بررسی تایید سلامت بهداشتی و شرعی به بازار مصرف عرضه شد.

صادقپور در پایان نیز متذکر شد: اطلاعات ضروری از جمله تاریخ تولید وحداکثر زمان مصرف مرغ روی لفاف مرغ‌های عرضه شده درج شده است، لذا از شهروندان درخواست می شود ضمن تهیه مرغ مورد نیاز خود از فروشگاه‌های معتبر، به تاریخ تولید و مهلت انقضای مصرف توجه داشته باشند.