مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی از قابلیت بندر شهیدبهشتی چابهار برای پهلوگیری کشتی های پهن پیکر با توجه به ویژگی های خاص این بندر خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سعیدنژاد در حاشیه همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بندر چابهار با اشاره به بهره برداری قطعی این بندر در سال جاری گفت: تاسیسات زمینی این بندر کاملا آماده شده است و تجهیزات موردنیاز نیز خریداری شده اند و یا در حال خرید هستند.

وی به تجهیزات مورد نیاز در دریا برای این بندر مانند لایروبها، یدک کش ها و راهنما برها نیز اشاره کرد و افزود: از آنجایی که آبشخور این بندر ۱۶ و نیم متر است تمامی خطوط کشتیرانی می توانند در این بندر پهلوگیری کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی گفت: این بندر می تواند در آینده در زمینه ورود و خروج کالا و ترانزیت در ردیف بزرگترین بنادر کشور قرار بگیرد.

سعیدنژاد همچنین از راه اندازی خط مسافربری دریایی مسقط – چابهار هم حمایت کرد و افزود: ما این آمادگی را داریم تا این خط را در بنادر دیگری مانند گوادر و کراچی پاکستان و سایر بنادر منطقه راه اندازی کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی در ادامه گفت: موضوع راه اندازی کشتی مسافربری در بندر چابهار به اندازه راه اندازی ترمینال کانتینری برای ما اهمیت دارد. زیرا مردم استان و منطقه بلوچستان اکثراً با مردم کشور عمان  روابط خوبی دارند و در آن کشور زندگی می کنند.

سعیدنژاد افزود: امیدواریم این حرکت زمینه برقراری روابط دو کشور در زمینه های تجاری و سرمایه گذاری و سایر بخشها را فراهم کند.

وی همچنین گفت: از سرمایه گذاران این طرح  نیز در ماه‌های اول برای جبران خسارت کمبود مسافر حمایت می کنیم.

سعیدنژاد همچنین به نقش بنادر استان در بحث صادرات نیز اشاره کرد و افزود: صادرات از طریق استان سیستان و بلوچستان به کشورهای عمان، چین، هند و کشورهای حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی تاکید کرد: بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار نقش موثر و کلیدی در توسعه محور شرق ایران دارد.

سعیدنژاد بیان کرد: دولت توجه ویژه ای به چابهار دارد به همین دلیل زیرساختهای آن به سرعت در حال آماده شدن است.