مجری طرح دانه‌های روغنی گفت: امسال در سطح ۲۰۰ هزار هکتار برای کشت کلزا در کشور برنامه ریزی شده است.

به گزارش مرورنیوز، علیرضا مهاجر در مراسم کشت هزار هکتاری کلزا در رامیان استان گلستان اظهار کرد: امسال در سطح ۲۰۰ هزار هکتار برای کشت کلزا در کشور برنامه ریزی شده است و پیش بینی می شود ۳۰۰ هزارتن دانه کلزا تولید شود.
 
وی  گلستان را یکی از استان‌های برتر کشت و تولید کلزا و دانه های روغنی در کشور نام برد و افزود: امسال ۲۵ درصد از کلزای کشور در استان گلستان کشت می شود.
 
مجری طرح دانه‌های روغنی کشور از توزیع ۱۵۰۰ تن بذر داخلی و خارجی کلزا در سطح کشور خبر داد.
 
مهاجر از استقبال کشاورزان کشور برای کشت کلزا خبر داد و تاکید کرد: با توجه به خرید و پرداخت به موقع وجه کلزا سال زراعی گذشته و همچنین بسته های حمایتی دولت برای سال زراعی جاری، برای کشت کلزا استقبال خوبی از سوی کشاورزان صورت گرفته است.
 
همچنین در این مراسم مختار مهاجر - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان -که در مزرعه نمونه یکی از کشاورزان پیشرو شهرستان رامیان برگزار شده بود، گفت: برنامه ریزی برای کشت کلزا در سطح ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان در سال زراعی جاری صورت گرفته است.

وی پیش بینی کرد برای سال زراعی جاری ۹۰ هزار تن دانه کلزا در استان گلستان تولید شود.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان به کشاورزان کلزا کار نوید این را داد که دولت، به ویژه سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، تمام حمایت‌های لازم برای کشت و تولید بیشتر کلزا از کشاورزان را انجام خواهد داد.
 
مهاجر این حمایت‌ها را شامل تامین بذر مرغوب، پرداخت یارانه، مکانیزاسیون، بیمه و پرداخت وام های مناسب برشمرد و کشت کلزا را بهترین تناوب با محصولات دیگر دانست.