بلومبرگ اعلام کرد: دومین شرکت بازرگانی فلزات جهان به دنبال افزایش روابط با ایران است و در این زمینه تلاش می‌کند تا یک مدیر ایرانی به کار گیرد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از بلومبرگ، گروه ترافیگورا، دومین شرکت تجاری فلزات در جهان خواهان افزایش تجارت با ایران است.

بر اساس وب‌سایت این شرکت، تجارتخانه مستقر در سنگاپور این شرکت در تلاش است تا یک مدیر ایرانی برای بخش پالایش فلزات خود به کارگیرد تا با تاجرهایش برای «شناسایی، تحلیل، دستیابی و پیشنهاد فرصت‌های تجاری در ایران به ویژه اینکه بازار ایران به سرعت در حال تغییر است» همکاری کند.

ترافیگورا در در سایت خود اعلام کرده است نامزدها باید «فرصت های ایجاد شده از آزاد شدن بازار فلزات ایران را بشناسند». این شغل مسافرت‌های چشمگیری برای ایجاد روابط با بازیگران مهم در بازار ایران در بر دارد.

ترافیگورا و دیگر تاجران کالاهای اساسی نظیر گروه روتردامز ویتول، بزرگ‌ترین تاجر مستقل نفتی، پس از لغو تحریم‌ها به ایران دوباره بازگشته‌اند.

این تجارتخانه‌ها در سال‌های 2012 و 2013 که دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران اعمال شد، به میزان گسترده‌ای قراردادهای خرید نفت و محصولات نفتی با ایران را متوقف کردند. گلنکور و ترافیگورا بر اساس گزارش سازمان ملل در سال 2013 به شرکت‌های ایرانی آلومینیوم می‌فروختند.

موسسه وود مکنزی در گزارش اخیر خود اعلام کرد انتظار دارد تا تقاضای مس از سوی ایران در کوتاه مدت سالانه 3 تا 4 درصد افزایش یابد.

سخنگوی ترافیگورا در ژنو از اظهارت نظر در این رابطه خودداری کرد.

ترافیگورا اعلام کرد نامزدهای برای این شغل که باید در ژنو باشند، وظیفه دارند «روابط با تولیدکنندگان، عاملان، حمل و نقل‌کنندگان در سراسر غرب آسیا و به ویژه ایران را توسعه دهند.»