از ۲۱ میلیون واحد مسکونی موجود در کشور، حدود یک سوم آنها از سوی بانک مسکن تامین مالی شده است و این از افتخارات بانک مسکن به شمار می رود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مسکن ، دکتر محمد هاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن در دیدار با استاندار خوزستان با بیان این مطلب اظهار کرد: بانک مسکن یک بانک تخصصی و توسعه ای است که از نظر مانده تسهیلات پرداختی، بزرگ ترین بانک کشور به شمار می رود. این بانک ۸۰ سال سابقه فعالیت در زمینه بانکداری را در کارنامه خود ثبت کرده است و هدف آن خانه دار کردن اقشار متوسط و ضعیف جامعه است به گونه ای که از ۲۱ میلیون واحد مسکونی موجود در کشور، حدود یک سوم آنها از سوی بانک مسکن تامین مالی شده است.

بر اساس این گزارش، دکتر بت شکن افزود: هم اکنون بانک مسکن کمترین نرخ سود و طولانی مدت بازپرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن را به مشتریان خود عرضه می کند و این موضوع به عنوان یک دستاورد از سوی دکتر روحانی رئیس جمهور در هفته دولت امسال مطرح شد. از سوی دیگر، بانک مسکن به علت داشتن ارتباط مستقیم با بدنه جامعه، کمترین میزان مطالبات معوق را دارد و در بین سایر بانک ها در این خصوص شاخص است.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه این بانک در خوزستان نیز جایگاه نخست پرداخت تسهیلات را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: حدود ۱۸۵ درصد کل سپرده های موجود در شعب بانک مسکن خوزستان را در همین استان و برای خانه دار کردن مردم، به صورت تسهیلات پرداخت کرده ایم و این به دلیل جایگاه ارزشمند خوزستان و مردم آن نزد ما است.

بت شکن تصریح کرد: مانده تسهیلات بانک مسکن در خوزستان، ۶ هزار میلیارد تومان است که بانک بعدی در استان تنها سه هزار میلیارد تومان مانده تسهیلات دارد و این امر نشان از تلاش بی وقفه کارکنان این بانک برای پرداخت تسهیلات و خانه دار کردن اقشار ضیف و متوسط جامعه دارد.

وی با اشاره به سه هدف مهم بانک مسکن در کشور گفت: به سرانجام رساندن طرح های مسکن مهر و فروش اقساطی کردن واحدهای آنها، احیا و بهسازی بافت های فرسوده و تامین مالی اقشار متوسط و ضعیف جامعه برای خانه دار شدن از اهداف جدی بانک مسکن به شمار می روند که با جدیت در تلاش برای عملیاتی کردن آنها هستیم.

دکتر بت شکن، تک نرخی شدن تسهیلات خرید و ساخت مسکن بعد از ۲۶ سال را از دستاوردهای درخشان این بانک در مدت اخیر عنوان کرد و گفت: افزایش تسهیلات مسکن و در عین حال کاهش نرخ آن، رویای خانه دار شدن اغلب مردم را به واقعیت تبدیل کرده است.

استاندار خوزستان:

فعالیت های بانک مسکن در خوزستان باعث ایجاد رضایتمندی شده است

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های مدیرعامل و مسوولان  بانک مسکن به دلیل سفر به اغلب شهرهای خوزستان و شناسایی نقاط ضعف و قوت شهرها و شعب این بانک دولتی اظهار کرد: خوزستان جایگاه مهمی در کشور دارد و انتظار می رود مسئولان ملی نگاه ویژه تری به آن به خصوص در بخش رفع محرومیت ها و کاستی ها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رونق صنعت ساختمان منجر به رونق بخشی به ۸۰ تا ۹۰ صنعت دیگر در کشور می شود، بیان کرد: به علت سیاست های مقطعی و جزیره ای، در سال های اخیر در بخش صنعت ساختمان به صورت دائمی به رکود و شکوفایی مواجه بوده ایم که بیشترین ضربه در این خصوص را مردم متحمل شده اند.

استاندار خوزستان با اشاره به تاثیر مستقیم و غیر مستقیم بخش مسکن بر حوزه های اجتماعی تاکید کرد: بخش مسکن، حوزه های اجتماعی مهم همانند ازدواج، رفاه و اشتغال را تحت تاثیر قرار می دهد و انتظار ما از بانک مسکن به عنوان بازیگر نقش اول این صنعت، اتحاذ سیاست هایی به منظور رونق بخشیدن به این صنعت مهم در کشور است.

شریعتی در پایان گفت: خوشبختانه فعالیت های بانک مسکن در خوزستان باعث ایجاد رضایتمندی شده است و ما از تلاش های این بانک اعلام رضایت می کنیم به خصوص اینکه در مدت اخیر، کمترین تنش اداری و مدیریتی در شبکه بانکی خوزستان را با این بانک داشته ایم.