سرپرست پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: راه‌اندازی کمپرسور صادرات گاز در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی با همت و تلاش متخصصان و کارکنان جوان این پالایشگاه در دست اقدام است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، بهزاد سالاری با بیان میزان فرآورش گاز در فازهای ۶،۷ و 8 پارس جنوبی اظهار کرد: پالایشگاه چهارم در سایه‌ تلاش خستگی ناپذیر متخصصان و کارکنان، روزانه بیش از 83 میلیون متر مکعب گاز از سه سکوی گازی دریافت می‌کند و از این میزان گاز دریافتی، روزانه حدود 53 میلیون متر مکعب گاز به خط پنجم سراسری ارسال می شود. حدود 30 میلیون متر مکعب گاز نیز از فازهای ۶، 7و 8 پارس جنوبی به پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی ارسال می‌شود.

سرپرست مدیریت پالایشگاه چهارم با بیان پروژه‌های در دست اقدام نیز افزود: پروژه‌های اتصال گاز پالایشگاه چهارم به پتروشیمی بوشهر و پالایشگاه سوم از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام است که خوشبختانه هم‌اکنون با شتاب بسیار خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به تولید پروپان و بوتان، با کیفیت بسیار مطلوب در پالایشگاه چهارم عنوان داشت: روزانه هزار تن پروپان و بیش از 700 تن بوتان در فازهای ۶، 7 و 8 مجتمع گازی پارس جنوبی تولید می‌شود که از این میزان تولید، قسمتی به وسیله‌ کشتی برای صادرات و قسمتی دیگر نیز به پتروشیمی‌های هم‌جوار ارسال می‌شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه پالایشگاه چهارم جزو ایمن‌ترین پالایشگاه‌های کشور است، تصریح کرد: سیستم‌های ایمنی در این پالایشگاه به طور کامل روزآمد شده است و خوشبختانه در سال‌های اخیر با بهبود شاخص‌های ایمنی، کارنامه‌ بسیار مطلوب و درخشانی در حوزه‌ ایمنی شاهد بوده‌ایم.

سالاری افزود: راه‌اندازی کمپرسور صادرات گاز یکی از اقدامات مهم پیش رو در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی است که با همت و تلاش متخصصان و کارکنان جوان این پالایشگاه در دست اقدام است و خوشبختانه گام‌های بسیار خوبی برداشته شده و امیدواریم با حمایت‌های واحد هماهنگی و نظارت در آینده نزدیک راه‌اندازی شود.