‎پوریان گفت: عمده کشورهای مقصد صادرات دامی ایرانی را کشورهایی نظیر کویت، عمان، قطر و امارات هستند امابه کشورهای بحرین و عربستان هم به صورت غیرمستقیم دام صادر می شود.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، ‎منصور پورییان در رابطه با قاچاق دام به خارج کشور توضیح داد: اینکه می‌گویند دام به خارج از کشور قاچاق می‌شود صحت ندارد و گرانی‌های اخیر گوشت قرمز ناشی از بازاربازی است چرا که اکنون در حلقه دلال‌ها کسانی فعالیت می‌کنند که هیچ اطلاعاتی از دام و گوشت ندارند.

منصور پوریان درباره گرانی اخیر گوشت در بازار اشاره کرد و گفت:‌ گرانی گوشت به دلیل کمبود دام در بازار نیست چرا که ما مازاد دام تولیدی در کشور داریم  و هم اکنون 70 میلیون رأس دام در کشور داریم و سالانه 27 میلیون رأس دام به جمعیت دامی کشور اضافه می‌شود.

رئیس مجمع صادرکنندگان دام زنده ادامه داد: طی 3 سال گذشته یک میلیارد و 280 میلیون دلار دام سبک صادر شده است که در سال 93، یک میلیون و 452 هزار رأس دام سبک شامل گوسفند و بز به ارزش 380 میلیون دلار، سال 94، یک میلیون و 232 رأس به ارزش 425 میلیون دلار و در 9 ماهه سال 95، یک میلیون و 262 رأس به ارزش 375 میلیون دلار صادر شده است.

به گفته این مسئول  برای سال 96 برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک و 10 هزار راس دام سنگین  از کشور صادر شود.

پوریان تاکید کرد:طبق برآوردها قیمت تمام شده گوشت گوسفندی در مغازه‌ها باید 31 هزار و 500 تومان باشد اما شاهدیم به دلیل عدم نظارت کیلویی 36 هزار و 500 تومان در شقه فروخته می‌شود و حتی برخی قصابی‌ها هر نرخی که خود صلاح می‌دانند به مشتری می‌دهند و علت گرانی‌های اخیر بیشتر حلقه‌های توزیعی است.