مدیرعامل شرکت انتقال داده‌های آسیاتک خبر از آغاز بهره‌برداری دیتا سنتر (IDC) با حجم ترافیک بالا درثانیه را داد.

به گزارش مرورنیوز، محمدعلی یوسفی‌زاده مدیرعامل شرکت انتقال داده‌های آسیاتک گفت: این مجموعه پروژه انتقال محتوا را با هدف و به منظور نگه‌داری سایت‌های پرترافیک در سال 91 شروع به فراخوان دارندگانی که سایت‌های آنها در خارج از کشور بود و یا کسانی که بستر شبکه‌ای مناسب نداشتند و نیازمند به حمایت بودند، آغاز کرده تا این افراد بتوانند محتواهای سایت خود را با ارزش و به عرضه مردم برسانند.

یوسفی‌زاده در ادامه بیان کرد: پروژه انتقال داده که ترافیک حدود  100 گیگ داخلی است که از طریق سویچ IXP و سویچ شرکت زیر ساخت به شبکه کشوری تاثیر دارد.

وی افزود: در سال 93 با آینده‌نگری در این حوزه شرکت برنامه‌ریزی داشت برای اینکه دیتا سنتر خاصی را طراحی کند که قدرت نگه‌داری سرور پر تراکنش و انتقال حجم بزرگی از شبکه به شرکت زیرساخت در تهران را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت آسیاتک از بهره‌برداری از دیتا سنتر(IDC) خبر داد و گفت: ظرفیت این دیتا سنتر 640 گیگا بایت در ثانیه است که می‌تواند این حجم ترافیک را در لحظه به شرکت زیر ساخت تحویل دهد.

وی بیان داشت که دیتا سنترها (IDC) با اهداف مختلف طراحی می‌شوند بر فرض مثال طراحی دیتا سنتر برای حوزه بانکی ممکن است نیاز با این چنین طراحی شبکه انتقال نداشته و این پروسه در داخل سیستم بانکی انجام می‌شود. بیشتر اهمیت بر روی دیتا و نگه‌داری از دیتا است.

یوسفی‌زاده اعلام کرد که طراحی این دیتا سنتر به صورتی است که ظرفیت سنگینی از انتقال محتوا را در ثانیه به طبقه دیتا سنتر و بیرون شبکه زیر ساخت دارد.