وزیر اقتصاد ایتالیا با ابراز خرسندی از روند توسعه همکاری های دو کشور بر پایبندی به توافقات حاصله با تهران تاکید کرد.

به گزارش مرورنیوز، پیر کارل پادوان، وزیر اقتصاد ایتالیا در دیدار با وزیر اقتصاد کشورمان از آمادگی خود برای سفر به ایران به منظور نهایی کردن توافقات مالی و بانکی صورت گرفته در آینده ای نزدیک خبر داد.

پادوان گفت: ما معتقد به انجام تعهداتمان و بهبود روابط با ایران هستیم و همه توان مان را برای برداشتن موانع به کار گرفته‌ایم.

وزیر اقتصاد ایتالیا با تاکید بر اینکه ما آماده حرکت شتابان به جلو برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران هستیم، افزود: بانک‌ها و شرکت‌های ایتالیایی برای افزایش همکاری های دوجانبه اراده جدی دارند و اکنون نیز منتظر پاسخ شما درباره پیشنهاد شرکت‌های ساچه و اگزیم بانک هستیم.

بر پایه این گزارش وزیر اقتصاد کشورمان نیز در این دیدار نسبت به کند بودن روند انجام تعهدات غرب در موضوع همکاری بانک‌های بزرگ با نظام بانکی ایران انتقاد کرد و خواهان انجام تعهدات غرب در این خصوص شد.

طیب نیا با بیان اینکه بهبود روابط ایران و غرب به سود تمام کشورها خواهد بود گفت: ارتقا امنیت و ثبات در منطقه پر آشوب خاورمیانه بدون نقش آفرینی محوری ایران امکان پذیر نیست و ما میدانیم که چه رسالت سنگینی بر عهده گرفته‌ایم و همچنین میدانیم که غرب این موضوع را به خوبی درک کرده است.

وزیر اقتصاد افزود: ما بر این باوریم که اکنون دوره پسا مذاکره است و باید اراده جمعی ما به اجرای توفقات معطوف شود، هدفی که ما بدان پایبند هستیم، اما طرف مقابل سرعت لازم را در انجام تعهداتش ندارد.

طیب نیا در پایان گفت: ما بر اساس شرایط کشورمان و با رویکرد انتقال دانش و فناوری پیشنهادات ارایه شده از سوی کشورهای مختلف از جمله ایتالیا را بررسی می‌کنیم. ما بر این باوریم که ایتالیا علاقمند همکاری با ایران است، اما انتظار داریم در رفع موانع همکاری نیز با جدیت و توان بیشتری گام بردارد.