معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که وزارت کار با استفاده از ظرفیت‌های صنایع مختلف درصدد افزایش اشتغال در کشور است، گفت: با وجود رکود در اقتصاد برخی صنایع با رونق همراه بودند.

به گزارش مرورنیوز، نشست فعالان صنعت پوشاک و نمایندگانی از یونیدو برای بررسی ظرفیت‌های اشتغال در این بخش برگزار شد که در این نشست عیسی منصوری درباره ظرفیت‌های ایجاد اشتغال در این صنعت به نکاتی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دولت برنامه توسعه اشتغال را در قالب سیاست‌های مختلف دنبال می‌کند، گفت: توسعه کسب و کار و توسعه اشتغال در طرح تکاپو با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط در حال انجام است.

وی افزود: رسته فعالیت‌های مختلفی حتی در دوران رکود با رونق همراه بودند و صنعت پوشاک به دلیل دربرگیری بالا و ملزومات معیشتی مردم مورد توجه بود.

معاون توسعه کارآفرینی وزیر کار با اشاره به اینکه صنعت پوشاک حتی در دوران رکود با رونق همراه بود، گفت: قصد داریم با استفاده از ظرفیت‌های این بخش علاوه بر کارآفرینی، توسعه اشتغال را دنبال کنیم که در این باره همکاری نزدیکی با سازمان‌های مختلف آغاز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اشتغال در کشور باید به دلیل اثرگذاری در توسعه اقتصادی مورد توجه قرار گیرد، گفت: در اجرای طرح تکاپو با استفاه از ظرفیت‌های صنعت پوشاک، از تجارب بین‌المللی و بخش خصوصی با هدف افزایش اشتغال بهره می‌گیریم.

منصوری با اشاره به اینکه بنگلادش به عنوان دومین صادرکننده بزرگ پوشاک در جهان است، گفت: در این حوزه باید به سیاست‌های کلان و اختصاصی و همچنین توانمندسازی آن برای توسعه فعالیت‌های توجه کنیم.