قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازی 5400 واحد تولیدی و صنعتی در کشور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، رضا رحمانی  در حاشیه افتتاح طرح‌های صنعتی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌هایی که دولت برای رونق تولید در بخش صنعت، کشاورزی و معادن دارد، گفت: 21 هزار واحد تولیدی کشور از تسهیلات طرح رونق تولید استفاده کردند که تعدادی از آنها واحدهای تعطیل یا نیمه فعال بودند.

وی اظهار کرد: به علاوه برای سال جاری هدفگذاری کردیم که 5400 واحد جدید در کشور راه‌اندازی کنیم که از ابتدای سال تاکنون 4500 واحد از این تعداد راه‌اندازی شده است. همچنین در این مدت 4000 واحد راکد نیز فقط در شهرک‌های صنعتی کشور به چرخه تولید بازگشتند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه دولت برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی واحدهای جدید و استفاده از ظرفیت واحدهای راکد و نیمه فعال است، تصریح کرد: حتی از پروژه یا طرحی که یک فرصت شغلی هم ایجاد کند غافل نخواهیم شد.

رحمانی استان کرمانشاه را نیز پیشتاز در زمینه فعالسازی واحدهای راکد و نیمه فعال دانست و تاکید کرد: در استان کرمانشاه از ابتدای سال تا کنون 50 واحد به چرخه تولید بازگشته است.

وی در خصوص پروژه‌هایی که امروز در کرمانشاه افتتاح شدند و یا بازدید از آنها صورت گرفت نیز گفت: همه این پروژه‌ها یک ویژگی مشترک دارند و آن استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های جدید و نوسازی امکانات است. به علاوه بیشتر این واحدها با کمک منابع خود راه‌اندازی شده‌اند.

رحمانی با اشاره به اینکه سه واحد سردخانه بیستون، آذرین ذوب بیستون و لاوین پلاست بیستون که امروز افتتاح شد در مجموع برای حدود 300 نفر ایجاد شغل کرده‌اند، تاکید کرد: از دو واحد قوطی سازی زمزم و بیوایمپلنت هم بازدید داشتیم که پیشرفت فیزیکی مناسب دارند.

وی معتقد است، استان کرمانشاه با این نرخ بالای بیکاری باید توجه بیشتری به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ایجاد فرصت‌های شغلی داشته باشد.

به گفته رحمانی، مسئولین استان و بخش خصوصی نیز همت خوبی دارند و پای کار هستند و با وجود این موارد می‌توان شاهد پیشرفت کرمانشاه و افزایش سهم این استان از تولید ملی بود.