سرمایه گذاران و کارشناسان وال استریت در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز پیش بینی کردند روند رشد قیمت طلا در هفته جاری ادامه خواهد یافت.

به گزارش مرور نیوز، در نظرسنجی طلای کیتکو برای هفته جاری، ۱۸ تحلیلگر و معامله‌گر شرکت کردند که از میان آنها ۱۳ نفر یا ۷۲ درصد افزایش قیمت طلا و ۳ نفر یا ۱۷ درصد کاهش قیمت این فلز را پیش بینی کردند در حالیکه ۲ نفر یا ۱۱ درصد هم نسبت به جهت حرکت طلا نظری نداشتند.

در این بین، ۲۲۳۴ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خرد شرکت کردند که رقم بالاتر از حد معمولی بود. از میان این افراد، ۱۴۳۰ نفر یا ۶۴ درصد انتظار داشتند قیمت طلا در هفته جاری افزایش پیدا کند در حالیکه ۶۰۷ نفر یا ۲۷ درصد کاهش قیمت این فلز را پیش بینی کردند و ۱۹۷ نفر یا ۹ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته ۳۸ درصد از کارشناسان وال استریت و ۴۹ درصد از سرمایه گذاران کاهش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند. طلا در حالیکه معاملات روز جمعه را با کاهش آغاز کرد، بدنبال ضعیف شدن ارزش دلار موفق شد روند حرکتش را معکوس کند و رشد اندکی در آخرین روز معاملات هفته ثبت کند. هر اونس طلا برای تحویل در آوریل در معاملات روز جمعه بازار نیویورک ۱.۴۰ دلار یا ۰.۱ درصد افزایش یافت و در ۱۲۲۰.۸۰ دلار بسته شد. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه بیش از ۱۱ دلار افزایش یافته بود. این فلز ارزشمند برای کل هفته حدود ۲.۶ درصد رشد داشت که بزرگترین رشد قیمت هفتگی در حدود هشت ماه گذشته بود. هر اونس طلا برای تحویل فوری که در ابتدای معاملات تا سطح ۱۲۰۷.۱۰ دلار عقب نشینی کرده بود، تا پایان روز در ۱۲۱۵.۷۵ دلار قرار گرفت.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، از اواسط ماه مه به این سو کارشناسان وال استریت در نظرسنجیهای هفتگی، ۲۳ بار حرکت قیمت طلا را بدرستی پیش بینی کردند و ۱۳ بار اشتباه داشتند که درصد پیش بینی درست آنها را به ۶۴ درصد می‌رساند در حالیکه سرمایه گذاران ۲۲ پیش بینی درست در برابر ۱۴ پیش بینی اشتباه داشتند که درصد درستی پیش بینی آنها را به ۶۱ درصد می رساند.

به گفته فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچرز، طلا در هفته جاری به دلیل افزایش تنشهای ژئوپلیتیکی، به روند افزایشی که اواخر هفته گذشته شکل گرفت، ادامه خواهد داد.

کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز هم با اشاره با احتمال ورود مجدد خریداران به بازار پس از اینکه بسیاری از آنها در زمان عقب نشینی قیمتها از بازار خارج شده بودند، افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرد.

به گفته لوکمان اوتونگا، تحلیلگر وب سایت FXTM، دلار ضعیف به همراه ابهامات مکرر مربوط به سیاستهای ترامپ، جذابیت طلا به عنوان دارایی مطمئن را تقویت کرد. به نظر می رسد این فلز زرد در کوتاه مدت مورد توجه قرار گرفته است به خصوص که انتظار می رود سرمایه گذاران فاصله بیشتری از داراییهای پرریسک گرفته و به سوی داراییهای مطمئن حرکت کنند.

طبق گزارش اخیر شورای جهانی طلا، تقاضای سرمایه گذاری جهانی برای طلا در سال ۲۰۱۶ بر مبنای سال به سال ۷۰ درصد رشد کرد که بالاترین سطح در چهار سال گذشته بود. شورای جهانی طلا این رشد تقاضای سرمایه گذاری را تا اندازه ای به ابهام پیرامون روند افزایش نرخهای بهره و انتخابات آمریکا نسبت داد.