مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه هم اکنون ۴ صندوق زمین و ساختمان درنقاط مختلف کشور راه اندازی شده است و ۶۰۰ واحد مسکونی ازاین طریق تامین سرمایه شده است گفت :براى خرید مسکن ۴۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته که نسبت به ۱۰ ماهه سال ۹۴ رشد ۸۰ درصدی را تجربه کرده است و تسهیلات بانک مسکن از کل تسهیلات شبکه بانکی ۸.۹ درصد بوده که روند کاهشی داشته است.

به گزارش مرور نیوز، مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه هم اکنون ۴ صندوق زمین و ساختمان درنقاط مختلف کشور راه اندازی شده است و ۶۰۰ واحد مسکونی ازاین طریق تامین سرمایه شده است گفت :براى خرید مسکن  ۴۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته که نسبت به ۱۰ ماهه سال ۹۴ رشد ۸۰ درصدی را تجربه کرده است و تسهیلات بانک مسکن از کل تسهیلات شبکه بانکی ۸.۹ درصد بوده  که روند کاهشی داشته است.

محمد هاشم بت شکن توضیح داد: سه درخواست برای تاسیس صندوق پس انداز منطقه ای مسکن ارایه شده است و گام بعدی راه اندازی بازار رهنی است که در حال پیگیری است و برای این مهم  ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق رهنی با نرخ ۱۸.۵ درصد منتشر شد.

‎به گفته بت شکن سرمایه کنونی بانک مسکن۳۲۰میلیارد تومان است که دولت طی چندسال گذشته تنها ۷۰۰ میلیارد تومان به این بانک تزریق کرده است.

بت شکن همچنین به افزایش وام مسکن مهر به ۴۰میلیون تومان اشاره کرد و گفت: براساس ابلاغیه بانک مرکزی این وام به واحدهای فعال، فروش اقساطی نشده و درحال تکمیل پرداخت می شود که تشخیص این واحدها برعهده بانک عامل است. براساس توافق با وزارت راه وشهرسازی این افزایش وام به کلیه واحدها براساس پیشرفت فیزیکی پرداخت می شود.

وی توضیح داد: در ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۵۵ هزارمیلیارد ریال برای ساخت و احداث مسکن از سوی بانک مسکن پرداخت شده است که نسبت به مشابه سال قبل ۱۰۰.۱ درصد رشد داشته است.

همچنین برای خرید مسکن  ۴۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته که نسبت به ۱۰ ماهه سال ۹۴ رشد ۸۰ درصدی را تجربه کرده است.

به گفته بت شکن، تسهیلات بانک مسکن از کل تسهیلات شبکه بانکی ۸.۹ درصد بوده است که روند کاهشی داشته است.