مدیرکل اداره دامپزشکی استان تهران گفت:در تهران ۲۵۰ مرکز خدمات دامپزشکی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادى مرور نیوز، بزرگترین و مجهزترین بیمارستان دامپزشکی تخصصى خاورمیانه با همکارى جمعى از متخصصان دامپزشکی در رشته هاى مختلف در زمینه تشخیص و درمان بیمارى های حیوانات کوچک خانگى و پرندگان زینتى و حیوانات اگروتیک به صورت شبانه روزی به فعالیت می پردازد.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه امروزه در حوزه هاى اجتماعى تحولاتی در شهر هاى صنعتى اتفاق افتاده است گفت:در حال حاضر ٦٠ بیمارستان دام پزشکی در کشور در حال فعالیت هستند.

 این در حالیست که در سال‌های گذشته تعداد بیمارستان‌های مربوط به حیوانات بسیار کم بود و بیشتر دارندگان حیوانات خانگی برای درمان یا واکسیناسیون با مشکل روبه‌رو می‌شدند.

وی توضیح داد: در راستای  وظیفه سازمان دامپزشکی به‌ویژه در بحث بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان شکل‌گیری بیمارستان‌های تخصصی در این زمینه بسیار لازم و ضروری بود.

مسعود هاشم‌زاده اضافه کرد: مردم باید بدانند که وقتی حیوانی را به خانه می آورند ناخودآگاه تمام مسئولیت آن به گردن صاحب‌خانه است و باید حقوق آن را رعایت کرد.

به گفته این مسئول حیوانات را بر اساس روش نگهداری آن ها به سه دسته تقسیم  می کنند :دسته نخست، حیواناتی هستند که توسط عشایر و روستاییان نگهداری می‌شود و برای آن ها خدمات ویژه‌ای ترتیب داده شده است. دسته دوم، حیواناتی که به‌صورت صنعتی نگهداری می‌شوند و سیاست‌های سازمان دامپزشکی بر این است که در راستای کاهش هزینه‌های درمان و واکسن آنها تلاش کند. دسته سوم نیز شامل حیوانات خانگی و باغ‌وحش هستند که این‌ها نیز مشمول خدمات و تسهیلات درمانی سازمان دامپزشکی قرار می‌گیرند.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان تهران همچنین در افتتاح این بیمارستان خاطر نشان کرد: در تهران ۲۵۰ مرکز خدمات دامپزشکی وجود دارد که شامل خدمات درمانی، بیمارستان، کلینیک و... است.

سیداصغر برائی‌نژاد توضیح داد: باید برای افرادی که در نگهداری حیوانات سهیم هستند، برنامه منسجمی داشت و خوشحالیم امروز شانزدهمین واحد بیمارستانی در تهران افتتاح شد که به‌نظر می‌رسد با توجه به فضای مطلوب و امکانات ویژه‌ای که دارد، مطمئناً در ارائه خدمات بهتر و کامل‌تر موفق بوده و در کاهش مخاطرات مربوط به دامپزشکی بسیار مؤثر عمل خواهد کرد.