رئیس سازمان چای کشور گفت: امید می‌رود میزان تولید برگ سبز، سال آتی نیز به‌نحو چشمگیری افزایش یابد و با همت بلند چایکاران باغات رها شده بیشتری به چرخه تولید بازگردند.

به گزارش مرور نیوز، «محمدولی روزبهان» امروز در جلسه سازمان چای کشور با اشاره به حمایت‌های دولت تدبیر و امید و سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اقدامات صورت‌گرفته از سوی سازمان و شرایط مساعد آب و هوایی و انجام عملیات به‌ زراعی موجب شد که میزان برداشت برگ سبز چای نسبت به سال گذشته، 60 درصد افزایش داشته باشد.

وی با اشاره به روحیه نشاط و امیدی که در صنعت چای ایجاد شده خواستار تلاش مضاعف چایکاران برای پیش‌رو داشتن سالی موفق‌تر شد.

رئیس سازمان چای کشور ادامه‌ داد: پرداخت تسهیلات صندوق با بهره چهار درصد در قالب طرح تغذیه و نگهداری باغات و اعطای وام بدون سود برای انجام عملیات هرس و پرداخت هزینه‌های بلاعوض آبیاری باغ‌های چای تا سقف 85 درصد و تسهیلات مربوط به کارخانجات چای‌سازی، شرایط مناسبی را برای تولیدکنندگان فراهم کرده است.

روزبهان تصریح کرد: امید می‌رود میزان تولید برگ سبز، سال آتی نیز به‌نحو چشمگیری افزایش یابد و با همت بلند چایکاران باغات رها شده بیشتری به چرخه تولید بازگردند.

در ادامه جلسه نماینده شرکت مادر تخصصی در خصوص افزایش سرمایه صندوق و عضوگیری اعضاء جدید کارخانجات و چایکاران و بیلان کاری صندوق صحبت کردند و صورت‌های مالی صندوق در یکسال مالی گذشته مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب مجمع رسید.