وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از برنامه هایی که به صورت جدی در این وزارتخانه دنبال می کنیم اتصال شبکه حمل و نقل ریلی داخلی به شبکه های ریلی برون مرزی است.

به گزارش مرور نیوز، عباس آخوندی شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی مسائل حوزه راه و شهرسازی کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از این شبکه های ریلی داخلی مربوط به غرب کشور و استان کرمانشاه است.

وی افزود: در مرحله اول راه اندازی مسیر ملایر به کرمانشاه و سپس اسلام آبادغرب به خسروی دنبال می شود و سپس اتصال این خط به کشور عراق پیگری خواهد شد.

آخوندی همچنین با اشاره به پیشرفت خوب راه آهن غرب مسیر ملایر به کرمانشاه اظهار کرد: ان شاء الله در پایان فروردین ماه به انتظار چندین ساله پایان داده خواهد شد و صدای سوت قطار در کرمانشاه به صدا در می آید.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به وجود نوعی بد مسکنی در کشور اشاره کرد و گفت: در حالی که واحدهای مسکونی خالی کشور طی سال 85 به حدود 600 هزار واحد می رسید، این تعداد در پایان سال 90 به حدود یک میلیون و 600 هزار واحد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه مطمئنا آمار واحدهای مسکونی خالی در پایان امسال بسیار بیشتر از آمار سال 90 خواهد بود، افزود: در حالی شاهد افزایش ساخت مسکن های خالی هستیم که جمعیت کشور به نسبت واحدهای مسکونی ساخته شده رشد نکرده است.

آخوندی در ادامه و با تاکید بر اینکه باید به جای کمیت تولید مسکن به سمت ارتقا کیفیت زندگی برویم، گفت: وقت آن فرا رسیده در شهرهایی مانند کرمانشاه از کمیت گرایی جلوگیری و به سمت کیفیت گرایی حرکت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: باید در خصوص تمرکز بیش از حد جمعیت در شهر کرمانشاه حساست داشته باشیم چرا که حاشیه شهر در حال گسترش است و در مقابل مرکز آن در حال فرسایش می باشد.

آخوندی ادامه داد: لازم است سیستم حمل و نقل ریلی مناسبی برای شهرهای اطراف کرمانشاه ایجاد شود تا از ورود بیشتر به مرکز استان جلوگیری و هم موجب تشویق مردم برای حضور در چنین شهرهایی باشیم.

وی در پایان از کرمانشاه به عنوان یک ایران شهر واقعی نام برد که تجلی تمدن ایرانی است.