مرکز نوآوری و فناوری ابن سینا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور معاون اول رییس جمهوری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار تهران و جمعی از شخصیت‌های علمی و دانشگاهی افتتاح شد.

به گزارش مرور نیوز، دکتر حسین حسینی تودشکی مدیرکل فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در حاشیه افتتاح برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این مجموعه به منظور استقرار شرکت‌های دانش بنیان، واحدهای فناور رشد و پیش رشد، برخی پژوهشکده‌ها و آزمایشگاه‌های مرکزی دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این برج ظرفیت استقرار 50 شرکت و واحد فناور را دارد و اکنون ظرفیت آن تکمیل شده است.

مدیرکل فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خاطرنشان کرد: با کمک ریاست جمهوری اخیرا یک ساختمان در خیابان بزرگمهر را تجهیز کردیم که فروردین ماه راه‌اندازی می‌شود و 20 شرکت فناور در آن استقرار خواهند یافت.

حسینی درباره مدت زمان استقرار شرکت‌ها در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر نیز گفت: شرکت ها و واحدهای فناور می‌توانند تا سه سال و نیم در این مجموعه حضور داشته باشند و بعد از آن نیز به عنوان شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت خواهند کرد و از حمایت‌های دانشگاه بهره مند خواهند شد.

به گفته مدیر کل فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، عملیات اجرایی احداث برج نوآوری این دانشگاه سال 92 آغاز شد و تاکنون 25 میلیارد تومان هزینه داشته است.

حسینی اضافه کرد: تاکنون پنج و نیم طبقه این مجموعه تکمیل شده که مساحت هر یک هزار و 500 مترمربع است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و هیات همراه ضمن افتتاح برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از بخش‌های مختلف این مجموعه و همچنین نمایشگاه صد طرح منتخب شرکت های فناور مرکز رشد این دانشگاه دیدن کرد.