رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: عمده کالاهای صادراتی گمرک‌های مازندران در 10 ماهه امسال فرآورده‌های لبنیاتی بوده است

به گزارش مرور نیوز، محمد محمدپورعمران اظهار کرد: تا پایان دی ماه امسال 697 هزار و 646 تن کالا به ارزش 322 میلیون و 51 هزار و 233 دلار از گمرک‌های مازندران به خارج کشور صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده کالاهای صادراتی گمرک‌های مازندران در 10 ماهه امسال فرآورده‌های لبنیاتی بوده است، تصریح کرد: 64 درصد از ارزش کل صادرات مازندران را فراورده های لبنی به خود اختصاص داده است که به کشورهای عراق، پاکستان، ترکمنستان، افغانستان، امارات متحده عربی، کویت و روسیه صادر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: صادرات 315 تن مرکبات تا پایان دی ماه امسال به ارزش بیش از 125 هزار دلار از گمرک‌های استان به خارج از کشور صورت گرفته است.

محمدپور تاکید کرد: اگر تسهیلاتی مانند سرمایه در گردش با نرخ بهره پایین و یا مشوق های صادراتی به صادرکنندگان پرداخت شود شاهد افزایش صادرات غیرنفتی استان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: صادرات نوشابه و انواع نوشیدنی ها تا پایان دی امسال ، 2370 تن به ارزش بیش از یک میلیون و 859 هزار دلار از گمرکات استان به خارج از کشور بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: از لحاظ ارزشی صادرات نوشابه تا پایان دی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد رشد داشته است. صادرکنندگان استان انواع نوشابه تولید شده را به مقصد کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، کویت، قطر، لبنان وکانادا صادر کردند.