رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ضمن اشاره به انعقاد ۶ قرارداد با خودرو سازان خارجی اظهار کرد: در ایران به ازای هر ۲۱۰ نفر یک خودرو وجود دارد. در حالی که این آمار در جهان یک خودرو به ازای هر ۱۲۰ نفر است.

به گزارش مرور نیوز، منصور معظمی در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران اظهار کرد: تا پایان سال جاری تولید انواع خودرو در کشور به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۶ قرارداد در صنعت خودرو با خودروسازان خارجی نهایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: از جمله این شرکت‌های خارجی، بنز است که تا پایان سال جاری قرارداد خود را با شریک داخلی امضا خواهد کرد.

وی ادامه داد: برخی مواقع می‌پرسند چرا فقط با بعضی از کشورها در صنعت خودرو قرارداد بسته‌ایم، پاسخ من این است که بازار ایران بر روی همه شرکت‌های خارجی باز است به شرطی که نسبت به سرمایه‌گذاری و ارتقای تکنولوژی و همچنین صادرات از ایران اقدام کنند.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد: در هشت ماهه امسال طبق گزارش بانک مرکزی رشد اقتصادی کشور ۷ درصد بوده که در این میان دو بخش نفت و گاز و صنعت پیشرو بوده‌اند و در بخش صنعت نیز صنایع وابسته به خودرو نقش اصلی را در رشد اقتصادی داشته‌ است.

معظمی با بیان اینکه اگر اصحاب رسانه و مردم زبان به گلایه از صنعت خودرو می‌گشایند به دلیل آن است که اتنظار بیشتری از این صنعت دارند، تصریح کرد: مردم در سال‌های آینده از ثمره تصمیماتی که امروز مدیران صنعت خودرو گرفته‌اند، بهره‌مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۶، ۹۳ میلیون دستگاه خودرو در جهان تولید شد که ارزش مالی صنعت خودرو در جهان حدود ۲۰۰۰ میلیارد دلار بوده که در حدود ۵۰۰ میلیارد دلار نیز صنایع خودروسازی به دولت‌ها در جهان مالیات داده‌اند.