طلا در بازار جهانی در اوایل معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر اُفت ارزش دلار که تقاضای سرمایه‌گذاری برای این فلز ارزشمند را تقویت کرد، از از بزرگ‌ترین کاهش هفتگی سال جاری بهبود پیدا کرد.

به گزارش مرورنیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حداکثر ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۲۶۴.۳۵ دلار رسید. این فلز ارزشمند هفته گذشته حدود پنج درصد کاهش پیدا کرد که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی از شش نوامبر سال گذشته بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر بیش از یک درصد افزایش یافت و در ۱۲۶۶.۱۰ دلار ایستاد.

 در چین که معاملات پس از تعطیلات یک هفته‌ای آغاز شد، قیمت‌ها با کاهش روبه‌رو شد. شمش طلا با عیار ۹۹.۹۹ درصد در بازار بورس طلای شانگهای ۴.۳ درصد کاهش یافت و به ۲۷۲.۶۹ یوان در هر گرم (۱۲۶۵.۲۵دلار در هر اونس) رسید.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ دنبال می‌کنند، روز دوشنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۶.۴۵۸ واحد رسید.

بر اساس گزارش رویترز، جنجال بر سر اظهارات توهین‌آمیز دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا درباره زنان، انتظارات بازارهای مالی برای پیروزی هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات وی را افزایش داده و به بازارهای سهام رونق بخشیده است. قرار است کلینتون و ترامپ دومین مناظره از سه مناظره انتخاباتی پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را برگزار کند.

وزارت کار آمریکا جمعه گذشته اعلام کرد رشد اشتغال  در سپتامبر برای سومین ماه متوالی کند شده و نرخ بیکاری افزایش پیدا کرده است، اما انتظار نمی‌رود کندی روند رشد اشتغال مانع افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در اواخر سال جاری شود.

قیمت طلا در نیمه اول سال جاری میلادی تحت تاثیر رشد ذخائر طلای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس، ۲۵ درصد افزایش یافت و افزایش دارایی‌های این صندوق‌ها در هفته گذشته نشان می‌دهد که با وجود انتظار سرمایه‌گذاران برای افزایش هزینه‌های استقراض آمریکا، همچنان تقاضا برای این فلز وجود دارد.

به گفته تحلیلگران تصحیح قیمت طلا که هفته گذشته مشاهده شد، شاید اندکی بیش از حد بوده است.

گروه گلدمن ساش در یادداشت تحقیقاتی به مشتریانش توصیه کرد سقوط قیمت طلا به پایین ۱۲۵۰ دلار، یک فرصت خرید استراتژیک برای سرمایه‌گذاران خواهد بود، زیرا این فلز به عنوان پناهگاهی در برابر ریسک‌های متوجه رشد اقتصاد جهانی و کارآمدی سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی شناخته می‌شود.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۷.۷۲ دلار رسید. هر اونس پالادیم روند کاهشی در پنج روز معامله گذشته را متوقف کرد و با ۱.۶ درصد افزایش، ۶۷۵.۸۰ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش یافت و در ۹۶۹.۶۰ دلار ایستاد.