تیم بازرسی متشکل از یک خلبان، کارشناس فنی، کارشناس ارشد بازرسی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها برای بررسی علت‌ تاخیر پروازهای دیشب فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد عازم مشهد شدند.

به گزارش مرور نیوز، شب گذشته مسافران پرواز مشهد- تهران شرکت هواپیمایی ماهان به دلیل شرایط جوی نامساعد و تاخیر در عملیات یخ‌زدایی برای ساعت‌ها در هواپیما محبوس بودند و تعدادی از مسافران دچار مشکل شدند که در پی آن تیم پزشکی در هواپیما حاضر شد. همچنین سایر پروازها نیز به علت انجام عملیات یخ‌زدایی دچار تاخیر بود.

محمد جواد تقوایی، معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشور در این زمینه گفت: امکان اینکه قبل از سوار شدن مسافران عملیات یخ‌زدایی انجام شود وجود ندارد، زیرا فاصله زمانی عملیات یخ‌زدایی تا زمان پرواز کوتاه است.

وی درخصوص مدت زمانی که عملیات یخ‌زدایی به طول می‌انجامد گفت: در شرایط عادی این عملیات حدود 20 تا 30 دقیقه به طول می‌انجامد، اما باتوجه به حجم بارش‌ها در مشهد این عملیات زمان بیشتری را به خود اختصاص داد.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشور افزود: در شرایطی که به دلیل ایمنی و حفظ جان مسافران تاخیر صورت می‌گیرد، اما مسافران در پروازها بر سرعت تاکید دارند. صد در صد تیم بازرسی برای بررسی وضعیت شب گذشته فرودگاه مشهد اعزام خواهد شد و نتیجه اعلام می‌شود.