رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرزگفت: با توجه به اینکه کشور نروژ از صنعت خوبی در زمینه شیلات و آبزی پروری برخوردار است، مایل هستیم با این کشور در زمینه مولد و ورود مولد به مزارع شیلاتی و تخم چشم زده ماهی همکاری داشته باشیم.

به گزارش مرورنیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، پرسنت برگ، وزیرشیلات کشور نروژ که به همراه ۱۰۰ کارشناس از ۶۲ شرکت تولیدی این کشور به ایران سفر کرده است، روز چهارشنبه از ماهی سرای کاسپین کرج با حضور مسئولان جهاد کشاورزی استان البرز دیدار کرد.

وی اظهار علاقه کرد تا در این سفر در بخش دولتی و خصوصی مبادلات مختلف داشته باشند و دو کشور بتوانند از تجربیات یکدیگر بهره ببرند.

وزیر شیلات نروژ اظهار داشت: آماده امضای تفاهم نامه با سازمان دامپزشکی ایران هستیم تا آغازی بر یک شراکت پایدار در بخش دولتی باشد.

وی افزود: ایران برای کشور نروژ بازار بسیار جذابی است و ما می توانیم ماهی سالمون با کیفیت خودمان را به ایران بفروشیم و معتقدیم که ایرانی ها شایسته خوردن بهترین ماهی دنیا هستند.

برگ اضافه کرد: ایران از تولیدکنندگان بزرگ آبزیان در آسیا است و نروژ نیز سالانه ۱,۳ میلیون تن سالمون و قزل آلا تولید می کند.

وزیر شیلات نروژ گفت: ایران اهداف بسیار بلندی در تولید و توسعه در زمینه شیلات و توسعه ملی نسبت به آن چیزی که فکر می کردیم، دارد و می تواند تبادل اطلاعات و تجربیات خوبی با ۶۲ شرکت تجاری اقتصادی نروژی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز در حاشیه این دیدار با تأکید برتوجه دولت یازدهم به امور سرمایه گذاری و کشاورزی، گفت: به همین دلیل دولت اعتبارات خوبی را در زمینه آب اختصاص داده و اراده خود را بر توسعه کشاورزی کشور از جمله البرز استوار کرده است.

 موسوی افزود: استان  البرز نزدیک ترین استان به پایتخت است و به عنوان پایتخت کشاورزی ایران به شمار می رود و دراین استان مراکز تحقیقاتی و آموزشی و منابع طبیعی زیادی مستقر هستند و از آنجا که این استان کریدور شرق به غرب کشور و محل گذر ۱۳ استان است، بیشتر دوره های آموزشی و تحقیقاتی در این استان برگزار می شود.

وی به سفر وزیر شیلات نروژ و اهمیت این سفر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کشور نروژ از صنعت خوبی در زمینه شیلات و آبزی پروری برخوردار است، مایل هستیم با این کشور در زمینه  مولد و ورود مولد به مزارع شیلاتی و تخم چشم زده ماهی همکاری داشته باشیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از وزیر شیلات نروژ خواست تا همکاری های لازم به صورت تفاهم نامه ای با این استان در زمینه های تحقیقاتی با موضوع شیلات و آبزیان به صورت مشترک صورت پذیرد.

وی گفت: با توجه به نزدیکی استان ما به پایتخت که بازار مصرف خوبی دارد متقاضی این هستیم که سرمایه گذارانی در زمینه فناوری از کشور نروژ با ما همکاری داشته باشند.