رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در راستای ارتقای مهارت‌های فعالان حوزه فرش‌بافی، دوره‌های آموزشی به‌بافی فرش دستباف در استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش  مرور نیوز، سیدحامد عاملی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی برگزاری دوره‌های به‌بافی در استان اردبیل اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های مرکز ملی فرش ایران و براساس برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام یافته دوره‌های آموزش ارتقای مهارت قالیبافان استان اردبیل در سال 95 از 23 بهمن‌ماه شروع شده که تا 15 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تعداد دوره‌های مربوطه 6 دوره است و در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، بیله‌سوار، خلخال، نیر و نمین در حال برگزاری است تا در راستای ارتقای مهارت‌های شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزش‌های لازم ارائه و این امر زمینه‌ساز افزایش کیفیت فرش دستباف تولیدی استان شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به اهداف تثبیت شغل و ارتقای مهارت بافندگان، ضرورت افزایش تعداد دوره‌ها و پیش بینیهای لازم برای سال 96 از درخواست‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل برای مساعدت مرکز ملی فرش ایران است.

عاملی بیان کرد: در این دوره‌ها تعداد 180 تا 200 نفر از بافندگان فرش دستباف که تا به حال در کلاس‌های آموزش به‌بافی و آموزش برای اشتغال شرکت نکرده‌اند از آموزش‌های لازم در این زمینه بهره‌مند می‌شوند و در پایان دوره گواهینامه مهارت از مرکز ملی فرش ایران دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا با مساعدت مرکز ملی فرش ایران برگزاری این دوره‌ها را در اردبیل و دیگر شهرستان‌های استان افزایش دهیم تا این امر زمینه‌ساز افزایش مهارت فرشبافان و تولید محصولات کیفی در سطح استان اردبیل شود.

وی با اشاره به کیفیت فرش‌های تولیدشده در سطح استان اردبیل اظهار کرد: فرش دستباف اردبیل شهرت خوبی داشته و مشتریان فراوانی دارد که با برگزاری دوره‌های آموزشی می‌توانیم مشتریان فرش اردبیل را افزایش داده و رضایت خاطر آنها را جلب کنیم.