کارآفرین برتر ملی گفت: غربی‌هایی که امروز بعد از برجام کیف به دست برای سرمایه‌گذاری وارد کشور می‌شوند دلسوز ما نبوده و به اسم رابطه اقتصادی به دنبال غارت سرمایه‌های کشور هستند.

به گزارش مرور نیوز، عزیز اسدالهی زوج بعدازظهر امروز در آیین پایانی سیزدهمین جشنواره فعالیت‌های برتر علمی دانشجویان بسیجی استان فارس با اشاره به اهمیت تکیه‌بر توان داخلی در اقتصاد کشور، اظهار داشت: غربی‌ها که امروز بعد از برجام کیف به دست برای سرمایه‌گذاری وارد کشور می‌شوند دلسوز ما نبوده و به اسم رابطه اقتصادی به دنبال غارت سرمایه‌های کشور هستند.

وی افزود: تحریم‌ها بیشتر یک بازی سیاسی است و برداشتن آن نیز به‌نوعی یک بازی دیگر که این بازی‌ها اقتصاد مملکت را درست نخواهد کرد و تنها راه تلاش شبانه‌روزی با روحیه بسیجی و جهادی است و در این راه بحث‌های بی‌فایده سیاسی را باید کنار گذاشت.

این کارآفرین برتر ملی ادامه داد: امروز وقتی‌که یک جوان با مدرک کارشناسی ارشد به من مراجعه می‌کند و می‌گوید حاضر به انجام هر کاری برای استخدام در کارخانه است، من خجالت می‌کشم و به‌راستی چرا ما بااین‌همه منابع در کشور قادر به ایجاد شغل نیستیم.

اسداللهی زوج اضافه کرد: تفاوت ما با کشورهای پیشرفته در این است که آن‌ها سه نوبت کار می‌کنند اما ما تنها به دنبال این هستیم که فلان ماشین و خانه را بخریم و به خیال خود خوب زندگی کنیم درصورتی‌که باید با ایجاد کارآفرینی تمام مردم را توانمند کنیم که این بی‌گمان لذتش بیشتر است.

وی ادامه داد: امروز هر قانونی که برای تسهیل اشتغال وضع می‌شود به دلایل گوناگون عده‌ای آن را لغو کرده یا مانع‌تراشی می‌کنند و بلایی به سر کارآفرین و سرمایه‌گذار واقعی مملکت می‌آورند که مجبور به تعطیلی کارخانه خود می‌شود.

این کارآفرین برتر افزود: بنده کارآفرینی را می‌شناسیم که به همین دلایل ورشکست شده و به زندان رفت اما هیچ‌کس سراغ او را نگرفته است که این‌گونه برخورد با کارآفرینان به‌هیچ‌عنوان درست نیست.

اسداللهی زوج افزود: بیکاری جوانان یک بیماری مهلک است و جای تعجب است که ما بااین‌همه منابع که جنگ را اداره کردیم و مشکلات بسیار را پشت سر گذاشتیم در ایجاد اشتغال مانده‌ایم و تنها دل‌خوش به واردات شده‌ایم که بی‌گمان ورود هر اتومبیل خارجی به این کشور مساوی با بیکاری چند جوان است.

وی ادامه داد: امروز پس از برجام دوباره همان غربی‌ها کیف به دست به بهانه رابطه اقتصادی وارد کشور شده و به دنبال غارت سرمایه‌های ما هستند که متأسفانه مسؤولان هیچ اقدامی در این زمینه صورت نمی‌دهند.