پانزدهمین اجلاس استقامت ملی در تولید و خدمات" که با حضور دکتر شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور برگزار شد، بانک صادرات ایران را شایسته دریافت نشان زرین در حمایت از تولید و خدمات، گواهینامه مبارزه با پولشویی تشخیص داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، در آیین یاد شده از معتبرترین شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی که در عرصه کارآفرینی و تولید تاثیر گذار بوده اند و همچنین فعالان حوزه سرمایه‌گذاری و کسب و کارهای با کیفیت استاندارد تجلیل به عمل آمد و  پیرامون تعامل بیشتر نهادهای دولتی با بخش خصوصی و نیز بهره‌گیری هرچه بیشتر از سرمایه‌های بومی در راستای رونق و رشد اقتصادی بحث و تبادل نظر شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در سخنانی در این اجلاس ضمن مهم شمردن خدمات بانکها و کارکنان آنها در عین ارائه خدمات گسترده از آنها به عنوان مظلومترین سازمانها یاد کرد.

وی با اشاره به پیگیری پرداخت بدهی های دولت به شرکت های دولتی، تازه خصوصی شده و خصوصی اظهار امیدواری کرد که با پرداخت بخشی از این بدهی ها، مشکلات پیش روی شرکتها و بانک ها کاهش پیدا کند.

شریعتمداری همچنین توجه بیشتر به بخش خصوصی و خروج هرچه سریعتر دولت از بنگاهداری را از عوامل مهم رونق و فعال سازی تمامی  بخشهای اقتصادی در کشور برشمرد.

بر اساس این گزارش؛ تکریم از پیشتازان عزت و استقلال جامعه، ارایه الگوهای موفق کارآفرین در سطح ملی ، تبیین  راهکارهای اجرایی ارتقا دهنده شرکت‌های تولیدی و خدماتی که از جمله برندهای معتبر در عرصه ملی و جهانی  می باشند جزو اهداف تعیین شده برگزاری این اجلاس بود.

همچنین افزایش آگاهی مصرف کنندگان از سطح اعتبار، کیفیت، سلامت، کارآمدی محصول و خدمات و نیز برابری محصولات داخلی با دیگر محصولات و خدمات خارجی و مطابقت آن با استانداردهای بین‌المللی روز دنیا مورد نظر جدی برگزار کنندگان اجلاس بود، که در نهایت منجر به تقویت جایگاه شرکت های تولید کننده داخلی  و کسب بازارهای بیشتر بین المللی خواهد شد.

شایان توجه است جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد موسسات بزرگ اقتصادی، زراعتی مدیر عامل بانک صادرات ایران و جمعی از دست اندرکاران صنعت و تجارت نیز در این آجلاس که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، حضور داشتند.