همزمان با تغییرات مدیریتی در کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا، شرایط تازه‌ای بر این سازمان حاکم شده که بر روی رفتار شرکت های سرویس دهنده اینترنت در این کشور هم تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از تک تایمز، آجیت پای رییس منصوب دونالد ترامپ در کمیسیون مذکور که اعتقادی به قوانین بی طرفی اینترنت ندارد، در حال تغییر قواعد موجود در این زمینه است و در تازه ترین اقدام خود قواعد مربوط به ضرورت رفتار شفاف شرکت های سرویس دهنده اینترنت را تغییر داده است.

بر همین اساس آن دسته از شرکت های ارائه دهنده خدمات دسترسی به اینترنت که کمتر از 250 هزار مشتری داشته باشند، دیگر ملزم به افشای جزییات شیوه قیمت گذاری خدمات خود برای اطلاع مشتریان نیستند. همچنین آنها مجبور نیستند هیچ اطلاعاتی را در مورد نحوه محاسبه صورت حساب های خود افشا کنند.

پیش از این همه شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت در آمریکا مجبور به افشای چنین اطلاعاتی بودند که باعث می‌شد مشتریان دقیق تر بتوانند در مورد شرکت مناسب ارائه دهنده خدمات اینترنتی به خود تصمیم بگیرند و از میان گزینه های موجود گزینه مناسب را انتخاب کنند. اما حالا آنها دیگر از چنین توان انتخابی برخوردار نیستند.

در دوره ریاست جمهوری اوباما تنها سرویس دهندگان اینترنت با کمتر از صدهزار مشتری از چنین حقی برخوردار بودند و حالا کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا این رقم را به 250 هزار مشتری افزایش داده که شرایط را به ضرر مصرف کنندگان تغییر می دهد.