معاملات آتی سکه در بورس کالا روز گذشته به 7 هزار و257 قرارداد و ارزش آن به یک هزار و 2 میلیارد ریال رسید که رشد 302 درصدی داشت.

به گزارش مرور نیوز؛ بورس کالای ایران اعلام کرد : در اولین روز هفته، سکه و دلار در مسیر مخالف هم حرکت کردند. روز شنبه، در اولین روز هفته، دلار با کاهش 7 تومانی از محدوده 3 هزار و 780 تومان خارج شد و به قیمت 3 هزار و 775 تومان رسید تا رکورد جدیدی نیز در بازار ارز به ثبت برسد. این در شرایطی است که اونس طی روز جمعه افزایش اندکی را به ثبت رساند. با این حال بازار سکه نیز با تبعیت از روند اونس روند مثبتی را در شروع هفته تجربه کرد.

به این ترتیب روز گذشته هر پنج سر رسید این بازار با روند افزایشی رو به رو شد، بر این اساس سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 213 هزار تومان، افزایش 0.5 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 254 هزار تومان رشد 0.49 درصدی را به ثبت رساند. از طرفی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 300 هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت 0.48 درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و 345 هزار تومان معامله و با رشد 0.6 درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 395 هزار تومان معامله شد و نسبت به روز یکشنبه افزایش 0.67 درصدی را به ثبت رساند.

در حالی که روز شنبه بازار ارز تحت تأثیر افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی و اثرات احتمالی آن در بازار داخلی قرار نگرفت، سکه تمام بهار آزادی با تکیه بر این متغیر جهانی از مرز یک میلیون و 200 هزار تومان پس از 2 هفته عبور کرد. روز شنبه سکه تمام بهار آزادی با افزایش 7 هزار تومانی به قیمت یک میلیون و 206 هزار تومان رسید. آخرین بار فلز گرانبهای داخلی 24 بهمن در کانال یک میلیون و 200 هزار تومان قرار داشت. همچنین سکه های کوچک تر ربع و نیم به افزایش بهای اونس واکنش شدید تری نشان دادند و هر کدام رشد بیش از 70 هزار تومانی را تجربه کردند.