شرکت سونی امروز دو گوشی اکسپریا XA 1 و اکسپریا XA 1 Ultra را معرفی کرد. این محصولات جزو گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار به حساب می‌آیند.

به گزارش مرور نیوز، خشایار شاهسون: شرکت سونی امروز دو گوشی اکسپریا XA 1 و اکسپریا XA 1 Ultra را معرفی کرد. این محصولات جزو گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار به حساب می‌آیند. این گوشی‌ها در مقایسه با سری اول خانواده‌ی XA پیشرفت‌های خوبی داشتند که از بین آنها می‌توان به بهبود کیفیت دوربین، تراشه‌، حافظه رم و بالاتر رفتن ظرفیت حافظه‌ی داخلی اشاره کرد.
سونی از گوشی‌های XA1 و XA1 Ultra رونمایی کرد

هر دو مدل به تراشه‌ی مدیاتک Helio P20 مجهز شده‌اند و دوربین 23 مگاپیکسلی روی آن‌ها قرار گرفته است. البته این دو گوشی تفاوت‌هایی هم با هم دارند. به طور مثال XA 1 به دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی مجهز شده که حداکثر میزان حساسیت آن به 3200 می‌رسد. دوربین جلوی به کار رفته روی XA 1 Ultra هم 16 مگاپیکسلی است که حداکثر میزان حساسیت‌ آن به 6400 رسیده است. دوربین جلوی هر دو گوشی به فلش و سنسور لرزشگیر اپتیکال تصویر تجهیز شده‌اند. یکی دیگر از تفاوت‌های این دو محصول استفاده از پورت USB Type-C در مدل XA 1 Ultra و استفاده از پورت micro-USB در کوشی XA 1 است.
سونی از گوشی‌های XA1 و XA1 Ultra رونمایی کرد
در ادامه مشخص شده که سونی برای گوشی XA 1 از صفحه نمایش 5 اینچی با کیفیت HD استفاده کرده و صفحه نمایش 6 اینچی با کیفیت Full HD روی XA 1 Ultra قرار داده است. این صفحه‌های نمایش لبه‌های بسیار باریکی دارند. گوشی‌های جدید سونی به ترتیب دارای باتری 2300 میلی‌آمپر ساعتی و 2700 میلی‌آمپر ساعتی است.
سونی از گوشی‌های XA1 و XA1 Ultra رونمایی کرد
 

گوشی XA1 از 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی برخوردار است و مدل XA1 Ultra هم 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد. البته هر دوی این گوشی‌ها از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کنند. قرار است مدل XA1 از 6 اردیبهشت سال آینده با قیمت ۲۹۹٫۹۹ دلار به بازار عرضه شود اما در مورد مدل Ultra هنوز اطلاعات دقیقی منتشر نشده است. تنها شنیده شده که احتمالا تابستان سال آینده می‌توانیم شاهد عرضه‌ی مدل XA1 Ultra باشیم.
سونی از گوشی‌های XA1 و XA1 Ultra رونمایی کرد
سونی از گوشی‌های XA1 و XA1 Ultra رونمایی کرد