خرم آباد - معاون وزیر جهاد کشاورزی از واردات یک میلیون تن برنج به کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علی قنبری ظهر پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت غله لرستان در سخنانی اظهار داشت: خدارا شاکر هستیم که ما را خدمتگزار این مردم خوب قرار داده است.

خریداری ۱۱.۵ میلیون تن گندم در کشور

وی با اشاره به امنیت بالای کشور ایران عنوان کرد: مشکلاتی در کشور وجود دارد اما اینکه شاهد امنیت در کشور هستیم باید خدا را شاکر باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشورهای منطقه نا امن بوده و جنگ ها و ستیزهایی در اطراف ما است گفت: اما ما در امنیت هستیم و این از خوبی دولت و ملت است.

قنبری با اشاره به اینکه از نظر اقتصادی در وضعیت مطلوبی هستیم و اقتصاد کشور ما رو به رشد است بیان کرد: افتخار دارم خودم لر هستم و لرها نقش بی بدیلی در کشور دارند و ریشه اصلی ایران در زاگرس است و باید به این مردم رسیدگی کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما از نعمت های زیادی برخوردار است و باید از تمام پتانسیل ها استفاده کرد ادامه داد: رشد اقتصادی کشور بالا بوده و رشد آماری و اقتصادی کشور ناشی از رشد بخش کشاورزی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در بخش خدمات بازرگانی در استانها کارهای بزرگی صورت گرفته است گفت: طی امسال ۱۱.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

قرار گیری ایران در جمع صادر کنندگان گندم

قنبری گفت: در مجموع بابت خرید گندم در کشور بیش از 14 هزار و 700 میلیارد تومان به کشاورزان پراخت شده است.

قنبری با تاکید بر اینکه خرید این میزان گندم در کشور کار بسیار بزرگی بوده است گفت: باید با اقدامات لازم از سطح زیر کشت پایین گندم بیشتری را برداشت کنیم.

وی با اشاره به تولید 14 میلیون تن گندم در کشور توسط کشاورزان بیان داشت: ما امروز در جمع صادر کنندگان گندم دنیا قرار داریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای صادرات آرد و نان در کشور بیان داشت: همچنین طی امسال بیش از 211 هزار تن کلزا و دانه های روغنی از کشاورزان خریداری شده است.

قنبری با بیان اینکه در سال آینده باید 11 میلیون تن گندم در کشور خریداری شود گفت: همچنین باید یک میلیون و 200 هزار تن باید دانه های روغنی از کشاورزان خریداری شود.

واردات یک میلیون تن برنج به کشور

وی گفت: همچنین میزان مصرف برنج در کشور طی سال سه میلیون و 200 هزار تن است.

وی با بیان اینکه از این میزان حدود دو میلیون و 200 هزار تن در داخل کشور تولید می شود گفت: همچنین یک میلیون تن نیز وارات برنج به کشور داریم.

قنبری با اشاره به توزیع فراوان و نا محدود برنج های وارداتی هندی، اروگوئه ای، سفید آمریکایی بیان داشت: قیمت برنج در کشور طی امسال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکرده است.

وی گفت: قیمت برنج درجه یک هندی هر کیلو سه هزار و ۸۰۰، برنج اروگوئه دو هزار و 700 تومان و برنج سفید آمریکایی نیز دو هزار و 600 تومان باید باشد و اگر مردم شاهد افزایش این قیمت ها بودند به ما گزارش دهند تا با متخلفان برخورد کنیم.