سهامداران در داد و ستدهای امروز بیش از 3 میلیارد برگه دارایی مالی در بورس تهران را دست به دست کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، در معاملات امروز سرمایه گذاران بورس تهران بیش از 3 هزار و 57 میلیارد برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 10 هزار و 28 میلیارد ریال در 51 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند .

در جریان معاملات امروز شاخص کل نزدیک 3 واحد بالا رفت و در عدد 76هزار و 332 ایستاد. شاخص بازار اول در حالی 12 واحد بالا رفت که شاخص بازار دوم 52 واحد افت کرد .

نمادهای گل گهر، ملی مس و پتروشیمی فناوران با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص باعث رشد این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای سرمایه گذاری غدیر، ایران خودرو، فولاد مبارکه و تاپیکو با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند .

در معاملات روز دوشنبه گروه های خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند .

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای معادن بافق، فرآوری مواد معدنی، لیزینگ ایران، پارس دارو، لوله و ماشین سازی ایران، کاشی تکسرام و مس شهید باهنر بود .

در مقابل نمادهای پلی اکریل، حمل و نقل توکا، سیمان قائن، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، صنایع شیمیایی فارس، آهنگری تراکتورسازی و قند قزوین با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند .

امروز سهامداران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، کیان، اوراق صکوک مرابحه سایپا و سهام کاشی تکسرام بیشترین تقاضا را ثبت کردند .

این در حالی بود که سهام فولاد خراسان، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، سهام پلی اکریل، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام توسعه صنایع بهشهر، صکوک بناگستر کرانه و سهام حمل و نقل توکا با بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش مواجه شدند .

در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در نماد معاملات بلوکی با معامله یک میلیارد و 203 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و پتروشیمی خارک در نماد معامله بلوکی به ارزش 3هزار و 456 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند