وزیر نفت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در شش ماهه دوم امسال روزانه ۳.۸ میلیون بشکه نفت صادر می‌کند گفت: تلاش می‌کنیم که تولید نفت در استان ایلام روزانه به بیش از 100 هزار بشکه برسد.

به گزارش مرور نیوز، بیژن نامدار زنگنه امروز در حاشیه بازدید از میدان نفتی آذر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان ایلام ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های نفت و گاز وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم که تولید نفت در استان ایلام روزانه به بیش از 100 هزار بشکه برسد، افزود: یکی از اولویت‌های ما در وزارت نفت استان ایلام و توسعه میادین نفتی آن است.

وزیر نفت با اشاره به استقبال وزارت نفت از سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های نفتی، عنوان کرد: برای استان ایلام در حوزه نفتی آینده‌ای بسیار خوب و مثبت را می‌بینیم.

وی با اشاره به اهمیت اجرا و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: در شش ماهه دوم امسال در صورتی که اعضای اوپک به توافق‌های معین شده پایبند باشند، روزانه 3.8 میلیون بشکه نفت از کشورمان صادر می‌شود و در این زمینه محدودیتی نداریم.

زنگنه خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح توسعه میدان نفتی مشترک آذر در کشور عراق را شرکت‌هایی از روسیه و مالزی انجام می‌دهند، گفت: برای توسعه میدان نفتی آذر در مهران مذاکراتی را با شرکت روسیه‌ای داشته‌ایم و این مذاکرات در جریان است.

وی افزود: همچنین ما در میدان‌های مشترک نفتی با عراق در رابطه با دو میدان نفتی در استان‌های کرمانشاه و خوزستان با مسئولان عراقی رایزنی‌هایی داشته‌ایم.