قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم از 6 مارس در جلسه قبلی، امروز در رقم 1226 دلار و 31 سنت ثابت بود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، در حالی که پس از ارسال سیگنالی از سوی بانک مرکزی آمریکا مبنی بر در پیش گرفتن روند کند افزایش نرخ بهره در سال جاری، ارزش دلار کاهش یافته، قیمت طلا امروز ثابت ماند و در آستانه اولین افزایش هفتگی در طی 3 هفته گذشته قرار گرفت.

فدرال رزرو آمریکا این هفته همانطور که انتظار می رفت نرخ بهره را افزایش داد، اما پیش بینی قبلی خود مبنی بر 3 نوبت افزایش نرخ بهره در سال جاری را تغییر نداد و امیدها به 4 نوبت افزایش نرخ بهره در سال 2017 را تضعیف کرد.

شاخص دلار، در برابر سبد ارزهای جهانی، امروز به رقم 100.160 رسید که پایین ترین رقم در 5 هفته گذشته بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم از 6 مارس در جلسه قبلی، امروز در رقم 1226 دلار و 31 سنت ثابت بود. طلای آمریکا نیز با تغییری اندک در رقم 1226 دلار و 20 سنت معامله شد.

طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است، زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و بالا رفتن ارزش دلار می شود که هر دوی این عوامل به ضرر قیمت طلاست.

جیانگ شو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «بازار در مورد زمان افزایش بعدی نرخ بهره مطمئن نیست. من انتظار دارم قیمت طلا در فاصله انتخابات فرانسه و نشست ماه می فدرال رزرو آمریکا بین 1190 تا 1230 دلار در نوسان باشد.»

تحلیلگران معتقدند، نتیجه انتخابات این هفته هلند نگرانی ها در مورد ریسک سیاسی در اروپا را کاهش داده، زیرا مارک روته، نخست وزیر میانه روی این کشور در رقابت با حزب گریت وایلدرز که دارای تمایلات ضد اسلامی و ضد اتحادیه اروپایی بود به پیروزی رسید.