صد درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد.

‌به گزارش مرور نیوز، روزبهان رییس سازمان چای کشور گفت: تمام مطالبات 10 شهرستان استان‌های گیلان و مازندران در سال ٩٥ بطور کامل پرداخت شد.

وی افزود: با توجه به افزایش قابل توجه تولید برگ سبز چای در سال ٩٥ و همچنین افزایش ریالی پرداختی به چایکاران شاهد سال پر رونقی در صنعت چای بودیم.

رییس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: بر پایه عملکرد سازمان چای در سال ٩٥ مقدار 139 میلیون و 227هزار و 847کیلوگرم چای به مبلغ معادل 234 میلیارد و 400 میلیون تومان از چایکاران زحمتکش استان‌های شمالی خریداری ‌که با پرداخت سهم کارخانه‌های چایساز تمامی این مبلغ پرداخت شد.

روزبهان ادامه داد: خرید این میزان چای از نظر وزنی ٦٠ درصد و از نظر ارزش ریالی ٧٣ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: برای اولین بار در سال ٩٥ در آمد چایکاران به رقمی معادل ٢٣٤ میلیارد تومان رسید که با این حجم تولید علاوه بر افزایش اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت به میزان تقریبی ٥٥ میلیون دلار وارادات این کالای استراتژیک به کشور کاهش پیدا کردکه بیانگر اثرآفرینی بسیار مثبت صنعت چای کشور در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در فرمان اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های إبلاغی دولت یازدهم در همین راستاست.

این آمار نوید بخش روزهایی خوب در صنعت چای کشور است. این مهم به همت چایکاران، کارخانه‌های چای‌سازی، حمایت دولت و نمایندگان مجلس‌ از این صنعت مهم و تلاش شبانه روزی تمامی پرسنل سازمان چای کشور صورت پذیرفت.