مسئولان کشور در پیام نوروزی با پژوهشگران بر تمرکز به حل مسائل کشور از طریق فعالیت دانش‌بنیان تاکید کردند.

به گزارش مرور نیوز، با توجه به تاکیدات چند ساله مقام معظم رهبری بر توجه به اقتصاد دانش‌بنیان که به عنوان زیربنای اقتصاد مقاومتی نیز مطرح است، امر دانش‌بنیان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و قوانین حمایتی و تسهیلاتی نیز در این بخش مدنظر قرار داده شد.

مسئولان کشور به خصوص در حوزه علمی و دانشگاهی معتقدند که در سال 96 نیز بیشتر از گذشته باید به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بپردازیم.

در این زمینه مسئولان کشورمان در پیام‌هایی خطاب به پژوهشگران و فناوران بر تمرکز به حل مسائل کشور از طریق فعالیت دانش‌بنیان تاکید کردند.

* قدیانی: امیدواریم امسال پژوهشگران به تحقق اقتصاد مقاومتی و شکوفایی بپردازند

حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: سال 95 سال اقتصاد مقاومتی و همت و تلاش برای پژوهشگران بود و امیدواریم سال 96 برای پژوهشگران سال اقتصاد مقاومتی و شکوفایی باشد همراه با تلاش پژوهشگران در بحث‌های بنیادی باشد.

* میرزاده: تاکید بر ضرورت توسعه علمی و کارآفرینی

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد گفت: برای تداوم موفقیت‌ها و پیروزی جمهوری اسلامی ایران، ضرورت حیاتی توسعه علمی، پژوهشی و فناوری و کارآفرینی وجود دارد.

* فرهادی: خسته نشوید

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پژوهشگران هیچ وقت خسته نشوند، برای پژوهشگری باید تلاش کرد و پژوهشگران ما این کار را می‌کنند.

* برخورداری: توسعه کشور از کانال پژوهش ممکن است

محمدعلی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: توسعه کشور از کانال پژوهش و به دست پژوهشگران است و تمام کسانی که دلشان برای پیشرفت کشور می‌سوزد باید با تمام توان در امر پژوهش فعالیت کنند.

* نیلی احمدآبادی: پژوهشگران برای حل مشکلات علمی کشور اقدام کنند

محمود نیلی‌احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران گفت: پژوهشگران باید به مسائل اصلی کشور بپردازند اگر به دنبال توسعه پایدار کشور و توسعه اقتصادی هستیم حل مشکلات و مسائلی مانند محیط زیست باید از سوی پژوهشگران حل شود.

* فتوحی: فعالیت‌های پژوهشی در زمینه اولویت‌های کشور باشد

محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: ما تلاش کردیم برنامه‌های مرتبط با دانشگاه به خصوص در هیات‌های ممیزه کاری کنیم که فعالیت‌های پژوهشی در زمینه‌های اولویت کشور و دانشگاه باشد که حوزه انرژی سلامت محیط زیست و بحث آب در اولویت است.

* سلطانی: فناوران حتما 4 مرحله را پشت سر بگذارند

بهزاد سلطانی رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خطاب به فناوران کشور گفت: حتما اول بازار را ببینید، بعد به توسعه فناوری و تجاری سازی بپردازید، سپس شرکت ایجاد کنید و تیمی کار کنید، به سرعت دانش بنیان شوید و حتما به سراغ صندوق نوآوری بیایید.