شرکت سرمایه گذاری «بریو نیو ورلد»، که یک شرکت جدید ثبت شده در سوئد است، سپرده هایی را به بیت کوین قبول می کند و آنها را برای سرمایه گذاری در بازار بورس تهران به ریال ایران تبدیل می نماید.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری فایننس مگنتس، شرکت سرمایه گذاری «بریو نیو ورلد»، که یک شرکت جدید ثبت شده در سوئد است، سپرده هایی را به بیت کوین قبول می کند و آنها را برای سرمایه گذاری در بازار بورس تهران به ریال ایران تبدیل می نماید. این شرکت سرمایه گذاری این کار را از سوی سهامداران اروپایی اش انجام می دهد و در عین حال به دنبال یافتن سرمایه گذاران علاقمند جدید در بین استفاده کنندگان از بیت کوین در ایران و اروپاست.

اداره کنندگان اصلی این شرکت دو متخصص در زمینه امور مالی و فن آوری هستند که دارای تجاربی در بازارهای اروپا و خاورمیانه می باشند. شرکت «بریو نیو ورلد» اولین شرکت به ثبت رسیده در سوئد است که بدون ایجاد یک حساب بانکی تشکیل شده و همه تامین سرمایه اولیه خود را نیز از طریق بیت کوین انجام داده است. بانک های سوئدی به دلیل ترس از تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا علیه ایران حاضر نیستند، مبادلات مالی مربوط به سرمایه گذاری های این شرکت در بازار ایران را تسهیل کنند.

میشائیل یوهانسون، یکی از پایه گذاران این شرکت در این باره گفت: «با لغو تحریم ها علیه ایران در اوایل سال 2016 ما به این فکر افتادیم. اما به دلیل تحریم های مالی دولت آمریکا که همچنان پابرجاست، هیچ بانک سوئدی ای نمی خواهد به ما کمک کند. این در حالی است که اینجا در سوئد یا در اتحادیه اروپا ما هیچ تحریمی علیه ایران نداریم که مانع ما باشد.»

وی افزود: «اما ما به جای اینکه تسلیم شویم، سیستم بانکی سوئد را دور زده ایم و جذب سرمایه را از طریق بیت کوین (پول دیجیتالی) انجام می دهیم. اکنون ما هیچ حساب بانکی ای در سوئد نداریم (اما دارای یک حساب بانکی در ایران برای سرمایه گذاری ها در بازار بورس هستیم.)»

وی در ادامه گفت: «هیچ تحریمی در سوئد یا اتحادیه اروپا وجود ندارد که مانع از سرمایه گذاری های سوئدی- ایرانی شود. بنابراین ما هیچ قانونی را نقض نمی کنیم. ما کاملا دستورالعمل های مقابله با پولشویی را که توسط نهادهای سوئدی و اروپایی توصیه شده رعایت می کنیم. به دلیل تحریم های فعلی دولت آمریکا، این شرکت تا آینده نامعلومی هیچ گونه فعالیتی در امریکا نخواهد داشت و سرمایه گذاران آمریکایی را نیز نخواهد پذیرفت.»