اشتباه در اقلیم‌بندی هواشناسی پرداخت قبوض سنگین گاز برای مردم مناطق سردسیر را در پی داشته است.

به گزارش مرور نیوز از شهرکرد، اقلیم‌بندی جدیدی توسط پژوهشکده هواشناسی تهران در چند ماه گذشته انجام شده که اشتباهاتی در این زمینه صورت گرفته که شامل برخی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری نیز شده است.

یکی از شهرها که در پرداخت قبض گاز به اشتباه در تقسیم‌بندی دیگری قرار گرفته شهر گوجان از توابع شهرستان فارسان است که همراه با شهر لردگان که گرمسیری است در اقلیم 3 قرار گرفته و محاسبه قبوض گاز مصرفی مردم این شهر طی چند ماه گذشته بر اساس این اقلیم‌بندی جدید محاسبه و مردم گوجان عملا هزینه بیشتری نسبت به سایر هم استانی‌ها پرداخت می‌کنند.

سوالی که برای مردم این شهر مطرح شده این است که چه تفاوتی بین شهر گوجان، فارسان و دیگر مناطق استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که مردم این شهر در اقلیم 3 قرار گرفته و باید هزینه بیشتری جهت مصرف گاز پرداخت کنند.

یکی از شهروندان گوجانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مسئولین چهارمحال و بختیاری، فرق بین شهر گوجان با دیگر شهرهای استان در چیست؟ و ما تنها شهر این استان هستیم که به جای قرار گرفتن در اقلیم 1 در اقلیم 3 قرار گرفته‌ایم و پول بیشتری برای مصرف گاز می‌پردازیم.

یکی دیگر از شهروندان گوجانی عنوان کرد: چندین ماه است که گوجان در تقسیمات اداره گاز در اقلیم 3 قرار می‌گیرد در حالی که شهرها و روستاهای اطراف آن در اقلیم یک هستند، یعنی گوجانی‌ها عملا باید پول بیشتری بابت گاز بپردازند. از مسئولان خواهشمندیم تمام شهرها را با یک دید نگاه کنند.

سیامک حیدری مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری درخصوص مشکل به وجود آمده به خبرنگار فارس گفت: مکاتباتی با نمایندگان مجلس انجام شده تا این مسئله از طریق مراجع سیاسی پیگیری شود.

وی افزود: این مشکل مختص استان چهارمحال و بختیاری نیست و بسیاری از استان‌ها درگیر چنین مسئله‌ای هستند.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: این مشکل از چند مرجع در حال پیگیری است. یکی از این مراجع شرکت ملی گاز و از طریق امور تعرفه‌های این شرکت و مرجع دیگر هواشناسی تهران است زیرا شرکت گاز تعرفه را براساس اقلیم‌بندی پژوهشکده هواشناسی کشور تنظیم می‌کند.

حیدری خاطرنشان کرد: به طور پیوسته پیگیر مطالبه مردم هستیم ولی تاکنون پاسخی از مراجع زیربط دریافت نکرده‌ایم، همچنین پیگیری‌هایی از طریق استانداری با وزارت کشور انجام شده که منتظر پاسخ هستیم و چنانچه نتیجه‌ا‌ی حاصل شود به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.