رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران با اشاره به شعال سال جاری گفت: اقتصاد مقاومتی در قالب سیاست های کلی یک بحث راهبردی است و با پایان سال پایان نمی یابد.

به گزارش مرور نیوز، محمود نوربخش صبح سه شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفرهای مازندران اظهار داشت: این شعار مسئولیت ما را بیشتر می کند و باید برای تحقق آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه تولید ناخالص ملی مازندران از سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات تشکیل شده است گفت: ۵۱.۷ درصد سهم مازندران از تولید ناخالص ملی بخش خدمات است.

نوربخش ادامه داد: تعدد زیربخش های درون بخش خدمات نشانه ای را بروز می دهد و باید خدمات موردنظر توسعه یافته شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندارن تصریح کرد: اگر قرار است به سمت توسعه حرکت کنیم باید در سبد کالا، همه هزنیه ها کاهش یابد.

وی افزود: کاهش هزینه های گردشگری به معنای برخورداری از رشد و توسعه خواهد بود و همه باید به سمتی حرکتی کنیم که زیرساخت ها را مهیا کنیم وگردشگری یک فرصت به شمار می آید و باید از آن استفاده کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران با اشاره به شمار روزافزون گردشگران نوروزی اظهار داشت: آمار و اطلاعات کمک می کند تا بتوانیم تحلیل و برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم و باید از اطلاعات استفاده کنیم و باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همچنین باید نقاط ضعف و قوت بررسی و آسیب شناسی شود و برنامه های آینده مورد بررسی قرار گیرد و باید با تحلیل آمارها به این نتیجه برسیم که چه اتفاقاتی قرار است انجام شود.

نوربخش تصریح کرد: تحقق گردشگری پایدار نیازمند عزم عمومی است و باید از بحث آی تی و آی سی تی برای توسعه گردشگری استفاده کنیم.