مدیرکل گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی گفت: در راستای توسعه صادرات محصولات تولیدی و صنعتی بیش از ۳۴.۷ میلیون تن محصولات غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی صادر شد.

به گزارش مرور نیوز احمد پورحیدر، با بیان اینکه منطقه پارس جنوبی دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه توسعه صادرات غیر نفتی دارد اظهار داشت: با راه‌اندازی فازهای پارس جنوبی و صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی، ضمن توسعه صادرات غیرنفتی، زمینه اشتغال در این منطقه صنعتی افزایش داده است.

وی با اشاره به نقش مهم منطقه پارس جنوبی و صنایع آن در تولید ناخالص ملی تصریح کرد: فعالیت صنعتی، اقتصادی و خدماتی در منطقه پارس جنوبی افزایش یافته که این مهم نقش مهم و تاثیرگذاری در رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی این منطقه ویژه دارد.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی از افزایش صادرات غیرنفتی از پارس جنوبی خبرداد و گفت: در راستای توسعه صادرات محصولات تولیدی و صنعتی، بیش از 34.7 میلیون تن محصولات غیر نفتی از گمرک پارس جنوبی صادر شد.

وی ارزش محصولات صادر شده را 14.8 میلیارد دلار دانست و خاطرنشان کرد: دی اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، مونو و تری اتیلن گلایکول، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین ،میعانات گازی و متانول از مهمترین محصولات غیر نفتی صادراتی این منطقه ویژه است.

پورحیدر با بیان اینکه میعانات گازی از مهم‌ترین محصولات صادراتی در پارس جنوبی است افزود: در یکسال گذشته 18 میلیون تن میعانات گازی از پارس جنوبی صادرات که 7.1 میلیارد دلار درآمد ارزی حاصل شد.

وی کشورهای مورد هدف صادرات این محصولات را چین ، ژاپن ،امارات متحده عربی ، افغانستان ، آذربایجان ، ترکیه و هندوستان دانست.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی با بیان اینکه 45 درصد صادرات کشور در گمرک منطقه پارس جنوبی انجام می‌شود بیان کرد: این آمار نشان دهنده نقش مهم گمرک پارس جنوبی در رونق اقتصادی و تولید ناخالص ملی است

وی با اشاره به نقش مهم گمرک پارس جنوبی در استان بوشهر تصریح کرد: گمرک پارس جنوبی از نظر وزنی و ارزشی حجم بالایی از صادرات استان بوشهر با احتساب میعانات گازی به خود اختصاص داده است.